۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۵۳۴۰۱
آیت الله کعبی:

بی مبالاتی نسبت به بهداشت، تجاوز به حقوق عمومی شمرده می‌شود

بی مبالاتی نسبت به بهداشت، تجاوز به حقوق عمومی شمرده می‌شود
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف دولت در قلمرو حقوق الناس جای دارد، گفت: بی مبالاتی نسبت به بهداشت، تجاوز به حق عمومی شمرده می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در ویژه برنامه استانی «زلال معرفت» با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای ادای حقوق مردم است، خاطرنشان کرد: منظور از حقوق الناس همانا ادای حقوق مردم در قلمرو فردی و عمومی همچون حق بهداشت، آموزش و پرورش، خانواده، همسایه، مردمان یک محل، شهر، استان و کشور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بخشی از وظایف دولت در قلمرو حقوق الناس جای دارد، عنوان داشت: حق امنیت، آسایش، خدمات و ترافیک از وظایف دولت است؛ حق الناس تنها به مسائل مالی محصور نمی‌شود بلکه جنبه حق اللهی نیز دارد؛ چرا که سرپیچی از فرمان و دستورات خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تهمت و غیبت افزون بر سرپیچی از دستورات خداوند، تجاوز به حقوق مردم حساب می‌شود، گفت: انسان در تجاوز به حق الناس باید استغفار و توبه به درگاه خداوند داشته و به جبران کاستی بپردازد و لازم نیست که خود را به صاحب حق معرفی کند؛ چرا که ممکن است فتنه‌ای رخ دهد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رد مظالم در هر ماه برای جبران حقوق الناس بسیار مورد اهمیت است، اظهار داشت: بی مبالاتی نسبت به بهداشت، تجاوز به حق عمومی شمرده می‌شود، همچنین دروغگویی و کسب مال از چنین طریقی تعدی به حقوق الناس است.

وی با بیان اینکه ظلم مردم به یکدیگر در روز قیامت فراموش نمی‌شود، گفت: در ماه رمضان، باید تلاش شود تا حق مردم ادا گردد و چنین حقی آنچنان اهمیت دارد که مولای متقیان در روایتی ادای حق الناس را مقدم برای ادای حق الله می‌داند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات