۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۵۲۷۹۷
آیت الله کعبی:

مردم داری نیمی از خردورزی و ایمان است

مردم داری نیمی از خردورزی و ایمان است
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مردم داری برای حکمرانان واجب شرعی و سیاسی است، گفت: مردم داری برای رشد و تکامل و نزدیکی به خداوند است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در ویژه برنامه استانی «زلال معرفت» با بیان این که کنار آمدن و مدارا با مردم، انسان را به خدا نزدیک و آرامش روحی روانی می‌بخشد، اظهار داشت: نباید با مردم سختگیری داشت، امام صادق (ع)، اسلام را دین متانت و آسانی و نه سختی معرفی می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه با حفظ خطوط قرمز با مردم همنشین شویم، خاطرنشان کرد: مدارای اجتماعی شامل حوزه حکمرانی، ارتباطات اجتماعی گسترده، خانواده، مدرسه، دانشگاه و حوزه می‌شود بنا به روایات ائمه اطهار مردم داری نیمی از خردورزی و ایمان است، انسان در سایه مردم داری راه ایمان، عقلانیت و معنویت را به سرعت طی می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم داری برای حکمرانان واجب شرعی و سیاسی است، عنوان داشت: امام علی (ع) بهترین کار‌ها را مردم داری می‌داند و خداوند در قرآن کریم، نرم خویی را شاخه‌ای از رحمت الهی می‌داند، مشورت با مردم همانا شخصیت دادن به آن‌ها می‌باشد که در آموزه‌های اسلامی و قرآنی مورد تأکید است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انصاف یکی از خطوط مردم داری است، ادامه داد: مشورت، طلب استغفار، عفو و گذشت، دعا و دوست داشتن مردم دیگر فنون مردم داری مورد تأکید در آموزه‌های قرآنی است، ارتباط و جذابیت اجتماعی و پوشیدن لباس آراسته، عطر زدن و پنهان کردن غم‌ها جزء حقوق مردم است.

وی گذشتن از حق و تحمل سختی‌ها را در راستای مردم داری قابل توجه دانست و گفت: احترام اجتماعی و زنده نگه داشتن کرامت انسانی، صلح طلبی و صلح جویی با مسلمانان دیگر شاخص‌های مورد توجه در مردم داری است البته مبارزه با دشمنان اسلام برای صیانت از حقوق ملت باید صورت بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از هنر‌های رهبرانقلاب در جلسات طولانی خوب گوش دادن است، تصریح کرد: پاسخگویی و عدم بی اعتنایی به سوالات مردمی، تلاش برای همکاری، همدلی و خیرخواهی و کمک به مردم، حسن نیت، حفظ اسرار دیگران، رعایت حریم خصوصی، عدم غیبت و تجسس جزو شاخه‌های مردم داری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شریک در غم و شادی دیگران جزء شاخه‌های مردم داری است، عنوان داشت: اسلام تنها نماز و روزه نیست، مردم داری جزء آموزه‌های مهم اسلامی برای رشد و تکامل و نزدیکی به خداوند است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات