۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۵۸۶۲۶
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایلام:

نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود/ سلامت مردم از اولویت های نظام است

نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود/ سلامت مردم از اولویت های نظام است
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: به علت وضعیت قرمز کرونا در ایلام، نماز جمعه هفته جاری در سراسر این استان برگزار نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدصادق پیمایی بعد ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه نماز و مسجد در دین اسلام اظهار داشت: نماز جمله از ارکان نظام اسلامی است و مسجد نیز به عنوان جایگاه تجمع و شورای دینی امت اسلام محسوب می شود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام ادامه داد: لذا نماز جمعه و مسجد در جامعه اسلامی زمانی که توانمند، پویا و فعال باشند، شاهد رشد کشور در ابعاد فرهنگی و حتی اقتصادی و... خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه استان ایلام بیان داشت: متاسفانه از اواخر سال گذشته همگان شاهد بودیم که ویروس منحوس کرونا در کشور شیوع گرفت و باعث تعطیلی بسیاری از مراکزی دولتی و غیر دولتی و حتی فعالیت های مردمی و... گردید که لغو نماز جمعه یکی از این موارد بود.

حجت الاسلام پیمایی در ادامه سخنان خود بیان داشت: لذا چون سلامت مومنین و نمازگزاران از اولویت های نظام و دولت است، ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری نماز جمعه در اکثر نقاط کشور را تعطیل کرد که استان ایلام هم از این امر مستثنی نبود.

این استاد حوزوی خاطرنشان ساخت: بی شک همه مومنین از چنین وضعیتی نگران و دلخور هستند، ولی برگزار نشدن نماز جمعه با این شرایط کرونایی به صلاح امت همیشه در صحنه ایلام و دیگر استانها می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین نماز جمعه هفته جاری در تمامی مناطق استان ایلام به علت شیوع کرونا لغو شده است.

حجت الاسلام پیمایی ادامه داد: با این وجود باید اجازه ندهیم که بار روانی کرونا بر ما تاثیرگذار باشد، لذا باید در این ایام که بیشتر وقتمان در منزل هستیم، به خواندن قرآن، ادعیه و... مشغول باشیم که این خود اجری کمتر از حضور در نماز جمعه ندارد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: بی شک اگر همه ما پروتکل های بهداشتی و اجتماعی را به صورت کامل رعایت کنیم، این ویروس منحوس به زودی از کشور بیرون خواهد رفت و زندگی عادی دوباره از سر گرفته می شود.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود اظهار کرد: بنابراین از همه مومنین و ملت شریف ایران به ویژه مردم خونگرم ایلام می خواهیم که برای از بین رفتن این بیماری در کشور دست به دعا شوند تا دوباره شاهد برگزاری نماز جمعه و دیگر مراسمات مذهبی در کشور و استان باشیم./1404/پ310/ب1

ارسال نظرات