۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۵۸۶۳۰
حجت الاسلام بابائیان:

نماز جمعه پایگاهی برای پرورش جوانان انقلابی است

نماز جمعه پایگاهی برای پرورش جوانان انقلابی است
حجت الاسلام بابائیان، نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهری معرفی کرد و گفت: این نماز عبادی سیاسی، قرارگاهی برای ایمان، تقوا و اخلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه امیرکلا بعد از ظهر امروز و در آستانه پنجم مرداد در جمع خبرنگاران، نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهری معرفی کرد و گفت: این نماز عبادی سیاسی، قرارگاهی برای ایمان، تقوا و اخلاق در جامعه است.

وی، نماز جمعه را سنگری مستحکم برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان دانست و افزود: در طول چهل سال اخیر بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان با نقش آفرینی و روشنگری های این پایگاه عبادی سیاسی خنثی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نماز جمعه پایگاه مهمی برای پرورش جوانان انقلابی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بسترهای حضور بیشتر نسل جوان در این پایگاه های مهم فرهنگی و دینی فراهم شود.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که نماز جمعه همواره پایگاه مهمی برای بیان مطالبات به حق مردم بوده است، تصریح کرد: بسیاری از مطالبات به حق مردم از طریق همین تریبون های نماز جمعه بیان و از مسؤولان مطالبه گری می شود.

وی از نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که پایگاه های نماز جمعه نقش بسیار مؤثری در تقویت وحدت و همبستگی ملی داشته و دارند، خاطرنشان کرد: این پایگاه های مهم عبادی سیاسی، فرصتی برای بیان خواسته ها و مطالبات مردم به مسؤولان است.

امام جمعه امیرکلا، تأسیس نماز جمعه را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند و یادگاری مهم از سوی امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: به برکت نماز جمعه در طول این سال ها بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمن علیه انقلاب و نظام خنثی شد.

حجت الاسلام بابائیان به نقش روشنگرانه تریبون های نماز جمعه در طول چهل سال اخیر اشاره کرد و با بیان این که نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی نقش مؤثری در مطالبه گری بر عهده دارد، بیان داشت: در حال حاضر 900 امام جمعه در سطح کشور این نماز پربرکت را اقامه می کنند.

وی، مردمی و انقلابی بودن، آگاهی بخشی و روشنگری در جهت دشمن شناسی و بصیرت افزایی را از جمله مؤلفه های مهم یک امام جمعه برشمرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان زبان گویای مردم نقش بسیار مهمی در بیان و انتقال مسائل و مشکلات جامعه به مسؤولان بر عهده دارند./950/

ارسال نظرات