۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۶۱۴
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور

فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران از فعالیت 500 مدرسه علمیه در کشور خبر داد و گفت: با حمایت های رهبری نظام، امروز نظام مقاطع در حد قابل قبولی رشد پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام مجتبی فاضل، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران وجود نداشت، گفت: اما در پرتو انقلاب اسلامی به زعامت امام راحل و تداوم آن از سوی مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه خواهران ایجاد و توسعه پیدا کرد.

وی با بیان این که به برکت این حمایت ها امروز به جز خراسان 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: با عنایت انقلاب و حمایت های رهبری نظام، امروز نظام مقاطع در حد قابل قبولی رشد پیدا کرده و رشته های متناسب با خواهران در حال شکل گیری است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به شکل گیری درخت واره آموزشی در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: نظام جامعه تعلیم و تربیت حوزه علمیه خواهران خود را تابع این مسأله می داند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با بیان این که توسعه رشته ها و مقاطع نیز با همین هندسه شکل خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه حوزه علمیه خواهران را در گرو همه این تلاش ها و برنامه ریزی های دلسوزان این بخش می دانیم.

وی در ادامه سخنان خود به شعار مدرسه محوری در حوزه علمیه خوهران اشاره کرد و گفت: مدارس علمیه می توانند تا 20 واحد از 190 واحد درسی سطح دو را به اقتضاء اقلیم، فرهنگ و صلاحدید خودشان در تقویم آموزشی مدارس در نظر بگیرند.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به توسعه رشته ها در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: نباید نسبت به این مسأله مهم غفلت شود بلکه باید با فراهم کردن زیرساخت ها و بسترهای لازم در جهت توسعه رشته ها حرکت کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با تأکید براین که باید علاوه بر توسعه کمی توجه به کیفیت و اثرگذاری در حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: تلاش حوزه های علمیه باید در جهت بسط و تقویت نظام باشد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه فقها و فرهیختگان دینی بسیاری را به جامعه اسلامی تحویل داده است، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در حد جایگاه و شأن نظام خدمت کنیم./950/پ310/ب1

ارسال نظرات