۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۵۲۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

حوزه جای افراد زاویه دار با انقلاب، نظام و رهبری نیست

حوزه جای افراد زاویه دار با انقلاب، نظام و رهبری نیست
حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که حوزه جای افرادی که با انقلاب، نظام و رهبری موضع دارند نیست، گفت: سرباز امام زمان (عج) باید خود را فدای نائب آن حضرت کند.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به ضرورت انقلابی ماندن حوزه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه به عنوان پشتیبان تئوریک انقلاب و نظام اسلامی برای عمل به رسالت مهم خود در قبال انقلاب اسلامی باید انقلابی بماند.
 
وی، انقلاب اسلامی را ثمره و محصول حوزه‌های علمیه معرفی کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت در طول چهل سال اخیر همواره پشتیبان محکمی برای انقلاب بودند، افزود: تداوم این پشتیبانی و حمایت نیازمند روحیه انقلابی حوزه و حوزویان است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، حوزه علمیه را پشتیبانی مطمئن و محکم برای انقلاب اسلامی معرفی کرد و با بیان این که تداوم انقلاب اسلامی به پشتیبانی از حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: در طول این چهار دهه حوزه و روحانیت به این وظیفه مهم بسیار خوب عمل کردند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در طول این چهل سال پر فرازونشیب، جریان‌های معاند داخلی و خارجی تلاش‌های بسیاری برای انحراف حوزه و روحانیت از مسیر انقلاب انجام دادند، افزود: اما این تلاش‌های مذبوحانه با هوشیاری و بصیرت علما و روحانیت انقلابی به نتیجه نرسید.
 
وی با تأکید براین که طلاب و روحانیت در کنار رسالت علمی و تبلیغی که بر عهده دارند، نباید نسبت به تقویت بینش سیاسی خود بیگانه باشند، خاطرنشان کرد: یک طلبه انقلابی باید علاوه بر نخبه بودن در عرصه علمی و اخلاقی، در جهت تقویت بینش سیاسی خود با هدف شناخت توطئه دشمن و موضع گیری مناسب اقدام کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حوزه انقلابی نباید تنها در شعار و گفتار باقی بماند، تصریح کرد: رفتار، اعمال، کلام و موضع گیری یک طلبه باید در مسیر انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در طول چهل سال اخیر بودند کسانی که به دلیل انحراف از قطار انقلاب بازماندند، خاطرنشان کرد: طلبه و روحانی انقلابی باید همواره گوش به فرمان، ولی فقیه باشد و رنگ و بوی انقلابی گری در رفتار و گفتار او نمایان باشد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حوزه جای افرادی که با انقلاب، نظام و رهبری موضع دارند نیست، بیان داشت: طلبه و روحانی که نان امام زمان (عج) را می‌خورد باید خود را فدای نائب آن حضرت کند و گوش به فرمان، ولی فقیه باشد تا حضرت را از خود راضی نگه دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب حوزه‌های علمیه باید درک انقلابی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها در طول چهل سال اخیر تلاش کردند تا حوزه را منزوی کنند و از حضور در عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بازدارند که طلبه و حوزه انقلابی باید در برابر چنین تفکرات انحرافی با قدرت موضع گیری کند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات