۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۵۸۴۲۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

موفقیت در عرصه تبلیغ نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است

موفقیت در عرصه تبلیغ نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است
حجت الاسلام زارع، موفقیت در عرصه تبلیغ را نیازمند روحیه جهادی انقلابی دانست و گفت: نهادهای تبلیغی به مطالبات بر زمین مانده رهبری در حوزه تبلیغ جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام زین العابدین زارع، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اهمیت کار تبلیغ، نخستین وظیفه پیامبران الهی را ابلاغ پیام وحی به جامعه دانست و گفت: گسترش دین و معارف الهی در جامعه مرهون تلاش ها و مجاهدت های تبلیغی علما و روحانیان در طوول تاریخ است.

وی با بیان این که تبلیغ دین در کنار اهمیت و ضرورت آن با سختی های خاصی همراه است، افزود: یکی از مهم ترین الزامات موفقیت در عرصه تبلیغ خلوص نیت و پشتکار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که یک مبلغ باید دغدغه دین داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر با دغدغه و خلوص نیت در این عرصه وارد شویم به طور حتم موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که علمای دین برای عمل به وظیفه تبلیغی خود مشکلات و سختی های بسیاری را متحمل شده اند، تصریح کرد: اما سختی های مسیر پر فرازو نشیب تبلیغ موجب عقب نشینی روحانیت در عمل به وظیفه ذاتی شان نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مشکلات مهم عرصه تبلیغ وجود نهادهای موازی در این بخش است، خاطرنشان کرد: اثرگذاری فعالیت های تبلیغی در کشور نیازمند مدیریت واحد و انسجام لازم در این بخش است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه گاهاً دیده می شود یک نوع فعالیت تبلیغی از سوی دستگاه های متعدد فرهنگی و تبلیغی در حال اجرا است، تصریح کرد: به طور حتم این شیوه اجرای برنامه های تبلیغی، علاوه بر هدر رفت منابع، اثر گذاری برنامه ها را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که بسیاری از نهادهای تبلیغی به روزمرگی روی آورده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه و تغییر نیازهای مردم، نیازمند به روز رسانی بسیاری از فعالیت ها در حوزه تبلیغ دین هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در عرصه تبلیغ دین علاوه بر بهره مندی از شیوه های سنتی، نیازمند استفاده از ابزار روز و کارآمد هستیم، بیان داشت: نهادهای تبلیغی باید علاوه بر انسجام در فعالیت های خود، همگام با رشد علمی جامعه خود را به روز کنند.

وی با تأکید براین که موفقیت در عرصه تبلیغ دین نیازمند جهاد و روحیه انقلابی است، خاطرنشان کرد: نهادهای تبلیغی باید در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بیشتر تلاش کنند و مطالبات بر زمین مانده در این خصوص را جامه عمل بپوشانند./950/ت310/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات