۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۶۴۹

شماره ۴۲ و ۴۳ نشریه «شیرازه کتاب» منتشر شد

شماره ۴۲ و ۴۳ نشریه «شیرازه کتاب» منتشر شد
پرونده ویژه این شماره با عنوان «قلم‌های سرسبز، قدم‌های استوار» گفت‌وگوهایی صمیمی را با موضوع نویسندگی و تجربه‌های آن‌ها منتشر کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مجمع ناشران انقلاب اسلامی شماره 42 و 43 نشریه «شیرازه کتاب» را در 164 صفحه به سردبیری محمدمهدی شیخ‌صراف منتشر کرد.

سرمقاله این شماره که آن را مهدی سلیمانی با عنوان «متن به مثابه فرزند» نوشته است، به شباهت مادر بودن و نویسنده بودن می‌پردازد، از دلواپسی‌های دنیای نویسندگان می‌گوید و هر اثر را همچون فرزندی برای یک نویسنده تلقی می‌کند.

در بخش «خانواده نشر»، گزارشی از اهدای کتاب به کتابخانه تفکر در قالب پویش #آباد_بمان_ایران ارائه شده است و علاوه بر این، گفت‌وگوهایی درباره وضعیت صنعت نشر در ایام شیوع ویروس کرونا، با مدیران برخی نشرها همچون احیاء کتاب، امیرکبیر، قدیانی، به‌نشر، ساقی، کتابستان معرفت، طلایی و... منتشر شده است.

پرونده ویژه این شماره با عنوان «قلم‌های سرسبز، قدم‌های استوار»، به سراغ برخی از بانوان نویسنده و جوان رفته و گفت‌وگوهایی صمیمی را با موضوع نویسندگی و تجربه‌های آن‌ها منتشر کرده است. در این بخش که با تلاش خانم فاطمه سلیمانی ازندریانی همراه بود، علاوه بر گفت‌وگو با این بانوان، به معرفی آثار فاطمه بهبودی، مریم راهی، سعیده شفیعی، سارا عرفانی، زینب عرفانیان، فائضه غفارحدادی، زهرا کاردانی، فاطمه مسعودی، سیده عذرا موسوی، زینب مولایی، فاطمه نفری، الهه آخرتی و فاطمه دانشور جلیل پرداخته شد. «شیرازه کتاب» در این بخش میزبان خانم‌ها وجیهه سامانی، منیژه آرمین و راضیه تجار نیز بوده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» این شماره از نشریه، برخی از بانوان معرفی‌شده در پرونده ویژه هستند که با عنوان «در پیچ و خم نویسندگی»، از زوایای گوناگون این موضوع را بررسی کرده‌اند.

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر «نکته‌هایی برای نوشتن 4»، ضمن گفت‌وگویی با نویسنده رمان «گرامافون»، چند یادداشت‌ درباره کتاب‌های «از افغانستان تا لندنستان»، «گرامافون»، «صد روسی» و «باغ طوطی» گردآوری شده است.

برای تهیه نسخه چاپی یا الکترونیکی این شماره از نشریه می‌توانید به کتابیکا (بخش کتاب نرم‌افزار روبیکا) مراجعه کنید./925/د102/ق

ارسال نظرات