۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۶۶۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

ربا نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد/ لزوم پیشگامی حوزه‌ در تفسیر قرآن

ربا نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد/ لزوم پیشگامی حوزه‌ در تفسیر قرآن
آیت الله نمازی با بیان اینکه نتوانسته ایم قرآن را به افکار عمومی حتی جامعه اسلامی ایران منتقل کنیم، گفت: در جامعه اسلامی نباید ربا وجود داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی چهارشنبه شب در جلسه ستاد تفسیر قرآن که در حسینیه علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد، از قرآن به عنوان کتاب هدایت و نجات بشر نام برد و گفت: قرآن در حوزه‌های علمیه به جای اینکه در متن باشد در حاشیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر قرآن در محور جامعه اسلامی قرار داشته باشد هیچ گزند و آسیب و خطری نمی‌تواند جامعه اسلامی را تهدید کند، افزود: اگر قرآن در متن جامعه اسلامی قرارداشت هیچکدام از مصیبت‌هایی که در تاریخ  اسلام در دوره‌های بنی امیه و بنی العباس و شاهان صفوی بود وجود نداشت.

آیت الله نمازی تنها راه سعادت جامعه اسلامی را توجه و بازگشت به قرآن دانست و با ابراز تأسف از اینکه قرآن در حوزه‌های علمیه نیز در حاشیه قرار دارد، افزود: درس تفسیر قرآن در ردیف دروس جنبی و حاشیه حوزه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جدیدی که وارد حوزه‌های علیمه می‌شوند از همان ابتدا باید با درس قرآن مأنوس شوند، گفت: برای درس تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه کار‌هایی انجام شده است، اما کافی نیست و کفایت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: ستاد تفسیر قرآن برای تفسیر در مساجد و آموزش و پرورش باید برنامه ریزی داشته باشد و اولویت‌هایی مانند مبدأ شناسی، معادشناسی، رهبرشناسی، نبوت و امامت، جامعه شناسی، سیاست داخلی و خارجی و تربیتی را دردستور کار خود داشته باشد.

آیت الله نمازی با بیان اینکه ما نتوانسته ایم قرآن را به افکار عمومی حتی جامعه اسلامی ایران منتقل کنیم، ابراز داشت: در جامعه اسلامی نباید ربا وجود داشته باشد در حالیکه امروز برخی از متدینین بازار نیز گرفتار ربا شده اند.

وی مسأله حجاب را از ضروریات اسلام دانست و با بیان اینکه همه کسانی که اسلام را قبول دارند حجاب را ضروری می‌دانند و منکر حجاب مرتد است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در تفسیر قرآن باید پیشگام باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه تفسیر قرآن یک کار حیاتی است و باید برای وقت گذاشت، گفت: اهل ایمان با انس با قرآن و معاشرت با قرآن در مسیر هدایت قرار می‌گیرند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات