۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۶۷۰۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ساماندهی فضای مجازی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد

ساماندهی فضای مجازی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد
آیت الله نمازی گفت: اگر هنر ساماندهی کامل فضای مجازی را داشته باشیم بسیاری از مشکلات موجود در فضای مجازی حل و فصل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان، گفت: فضای مجازی شمشیر دو لبه‌ای است که همراه با آثار و دستاورد‌ها و آسیب‌هایی است.

وی تأثیر گذاری فضای مجازی برای جامعه را انکار ناپذیر دانست و با تأکید بر اینکه فضای مجازی نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد، افزود: فضای مجازی نقطه مقابل فضای حقیقی است.

آیت الله نمازی اظهار داشت: اگر از ظرفیت فضای مجازی به درستی استفاده شود و برای آن برنامه ریزی و محتوا از سوی کارشناسان متخصص و خبره تهیه شود دارای آثار و دستاورد‌های خوبی برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.

به گفته وی اگر محتوای دینی برای ارتقاء نگاه ژرف نوجوانان در مسائل مبدأ شناسی و معرفت شناسی در فضای مجازی تهیه شود، برای نسل جوان موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر اهمیت فضای مجازی برای دشمن شناسی تأکید کرد و ابراز داشت: امروز در عرصه بین المللی یک تقابل و رویارویی سخت و شدیدی بین جبهه توحید و جبهه کفر و استکبار آغاز شده است.

آیت الله نمازی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در جهت تقویت جبهه توحیدی تأکید کرد و گفت: از فضای مجازی باید حسن استفاده را برای معرفی چهره خبیث استکبار داشت.

وی خواستار تشکیل کمیته پنج نفره فضای مجازی متشکل از نمایندگان حوزه و دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و اطلاعات برای حسن بهره برداری از فضای مجازی شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در این کمیته تهیه محتوا برای خانواده، آموزش و پرورش، معرفت دینی، مبدأ شناسی، دشمن شناسی و اقتصاد و بهره برداری از فضای مجازی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه از سوی کارشناسان این حوزه به صورت تخصصی بررسی شود.

وی همچنین بررسی مسائل اجتماعی و اختلافات سیاسی در جامعه از سوی کمیته پنج نفره فضای مجازی را برای آگاهی نسل جوان از حوادث و جریانات سیاسی جامعه حائز اهمیت خواند و گفت: تهیه محتوا از سوی کارشناسان متخصص کمیته فضای مجازی موضوع مهمی است که نیازمند حمایت است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مفاسد اجتماعی و مفاسد اقتصادی به عنوان چالش‌های امروز جامعه است، تأکید کرد: اگر هنر ساماندهی کامل فضای مجازی را داشته باشیم بسیاری از مشکلات فضای مجازی حل خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سال جاری به پیشنهاد آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان کمیته پنج نفره کارگروه تخصصی فضای مجازی این شورا با حضور نمایندگان حوزه و دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و سپاه تشکیل شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات