۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۵۸۶۷۹

کمیته بانوان بنیاد خمس تشکیل شد

کمیته بانوان بنیاد خمس تشکیل شد
رییس کمیته بانوان به ضرورت تشکیل کمیته بانوان بنیاد خمس اشاره کرد و گفت: کمیته بانوان بنیاد خمس به منظور بهره گیری از ظرفیت جامعه زنان در گسترش و احیاء فرهنگ خمس در سطح بین المللی تشکیل شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر لاله افتخاری در خصوص اهداف تشکیل کمیته بانوان بنیاد خمس اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته بهره گیری از ظرفیت جامعه زنان در گسترش و احیاء فرهنگ خمس است زیرا احیاء فرهنگ خمس می تواند بسیاری از مشکلات جامعه چه به صورت جمعی و چه فردی را در بین نیازمندان حل کند و به عمران و آبادی جامعه کمک کند و اگر این فرهنگ گسترش پیدا کند به نفع همگان است.

وی با بیان اینکه مقدمات و برنامه های این کمیته از اواخر سال گذشته پایه ریزی شده بود؛ خاطر نشان کرد: به لحاظ شرایط بحرانی و وجود ویروس کرونا برنامه های این کمیته با تاخیر شروع شد اما در حال حاضر جلساتی به منظور برنامه ریزی تشکیل شده است و ما در راستای تحقق این امر از افراد و اقشار مختلف جامعه دعوت به عمل می آوریم.

رئیس کمیته بانوان بنیاد خمس افزود: برگزاری نشست ها و همایش های علمی پژوهشی به منظور گسترش فرهنگ احیاء خمس و به دست آوردن راهکارها و مشوق های مناسب از جمله برنامه های این کمیته است که البته در نشست های تخصصی از افراد و گروههای مهم من جمله تجار، ورزشکاران و هنرمندان و سایر گروههای تخصصی بهره خواهیم برد.

دکتر افتخاری شناسایی و معرفی بانوانی که در امر پرداخت خمس مداومت داشته اند را مهم دانست و افزود: معرفی شخصیتی همچون بی بی شطیطه که اقدامات ارزشمندی در زمینه خمس داشته اند و نیز سایر بانوان ما که در تاریخ به آنان پرداخته شده است خود می تواند عامل مهمی در زمینه احیاء فرهنگ خمس باشد.

وی با اشاره به اینکه این کمیته به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است؛ عنوان کرد: احیاء فرهنگ خمس عمدتا از سوی بانوانی که کار برای آنان تبیین شده است با استقبال خوبی روبرو شده است اما به واسطه اینکه کار با رویکرد جدید در حوزه بانوان است باید بیشتر به آن پرداخته شده و زمان بیشتری لازم است ضمن اینکه ما با توجه به بین المللی بودن بنیاد احیاء خمس برنامه هایی در حوزه بین المللی نیز خواهیم داشت./1370/د102/ف

ارسال نظرات