۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۵۸۷۲۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

عدم پرداخت وام به زوجین زیر ۱۸ سال مصوب نشده است

عدم پرداخت وام به زوجین زیر ۱۸ سال مصوب نشده است
بانکی‌پورفرد با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسائل حوزه خانواده و مطالبه مردم در این حوزه، گفت: عدم پرداخت وام به زوجین زیر ۱۸ سال مصوب نشده و بانک‌ها حق اجرای آن را ندارند.

امیرحسین بانکی‌پور‌فرد، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مجلس یازدهم دو کمیسیون ویژه در دستور کار دارد، گفت: یکی از کمیسیون‌ها، کمیسیون ویژه اقتصادی مربوط به مسأله تولید است و دیگری پیرامون موضوع جمعیت و خانواده و تسهیل شرایط ازدواج جوانان و بررسی مشکلات آنها و برطرف کردن این مشکلات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: وجود هیچکدام از این‌ دو کمیسیون ویژه به معنای غفلت از دیگری نیست، اقتصاد اولویت اول کشور ما است اما مسأله خانواده هم موضوع اول کشور ما است، مانند فردی که به دندان درد مبتلا است و در عین حال بیماری قلبی هم دارد، دندان درد مسأله ای است که برای او مشکلات بسیاری درست کرده و باید آن را برطرف کند و اهمیت هم دارد.

وی ادامه داد: اما کسی که ناراحتی قلبی دارد باید نسبت به برطرف کردن این بیماری در عین رسیدگی به دندان درد اقدام کند، چرا که بیماری قلبی می‌تواند او را از بین ببرد، دقیقا مسأله اقتصاد و خانواده در کشور ما به همین صورت است، مشکلات اقتصادی مانند دندان درد است که باید به سرعت برطرف شود و برای مردم ملموس‌تر است.

بانکی‌پورفرد با بیان اینکه مشکلاتی که در عرصه خانواده، جوانان و جمعیت شاهد هستیم یک موضوع ریشه‌ای است که از دیرباز خانواده‌ها و مردم را درگیر کرده است، تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی ما را از مسائل خانواده غافل کند، امروز متأسفانه نه تنها آمار ازدواج کاهش پیدا کرده است، بلکه آمار طلاق هم افزایش داشته و مسائل متعددی در حوزه خانواده وجود دارد که رسیدگی به آنها مطالبه جدی خانواده‌ها از مسؤولان و نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم اصفهان پیرامون مسأله عدم تخصیص وام ازدواج به افراد زیر 18 سال، اظهار کرد: بنده پیگیر این دستور رییس جمهور شدم، شخص وزیر ورزش و جوانان اجرایی شدن این دستور و مصوبه شدن آن را تکذیب و بنده پیگیر این موضوع بودم که دولت حق اجرایی کردن چنین قانونی را ندارد که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز آن را تکذیب کرد و اگر بانکی آن را اجرایی کند تخلف کرده است./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات