۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۵۸۷۶۵
حجت الاسلام والمسلمین لونی:

برنامه‌ تربیتی خانواده‌ها باید مبتنی بر عقلانیت و محبت باشد

برنامه‌ تربیتی خانواده‌ها باید مبتنی بر عقلانیت و محبت باشد
استاد حوزه با بیان این که برنامه تربیتی باید بر اساس هوشمندی و عقلانیت باشد، گفت: باید با رویکرد محبت آمیز سبب تربیت درست فرزندان شویم نه این که باعث تنفر آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: یکی از موضوعات مهم و حساس مسأله تربیت فرزندان و خانواده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه کنونی با آن دست به گریبان است و حساسیت و ظرافت زیادی دارد حفظ و حراست خانواده در ابتدا و در ادامه تعالی و ارتقای آن است، قرآن می فرماید کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خود را از آتش جهنم که هیزم آن انسان است حفظ کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نباید اجازه دهد که دچار خسران شود، اظهار داشت: گاهی نظام تربیت خانواده به گونه ای پیش می رود که دچار خسران و خسارت بنیادی می شود، در این حالت استعدادی که برای توحیدی شدن و رشد به انسان داده شده در اثر انحرافات و دوری از خدا از بین می رود و زمنیه ای برای هدایت باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: خدا و قرآن درباره تربیت درست به انسان هشدار می دهد، قرآن هشدار می دهد اما از سوی دیگر محبت و لطف خدا را ابراز می کند، باید بر اساس عقلانیت، خردورزی و تدبیر برای امور تربیتی برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با تأکید بر هوشمندی در تربیت فرزندان و خانواده ابراز داشت: باید بر پایه عقلانیت و ابراز محبت صحیح، تذکرات دلسوزانه و تربیتی را با هوشمندی نسبت به فرزندان و خانواده مطرح کنیم و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که سبب تنفر فرزندان و خانواده ها نشود.

ارسال نظرات