۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۵۸۸۲۸
استاد حوزه علمیه:

جاذبه‌های معنوی و زیارتی عامل بی میلی طلاب در هجرت از قم است

جاذبه‌های معنوی و زیارتی عامل بی میلی طلاب در هجرت از قم است
حجت الاسلام حسن زاده جاذبه معنوی و زیارتی و احساس عدم پاسخگویی با توجه به کثرت روحانیت را علل عدم تمایل طلاب به بازگشت به محل زندگی پس از پایان تحصیلات در قم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور طلاب و فضلا در قم خاطرنشان کرد: حوزه‌های اصلی باید رونق و شکوه را در مباحث علمی، اصولی و فقهی، فلسفی و اجتماعی، تحقیق و تتبع داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از طلاب حاضر در حوزه علمیه قم پس از پایان دوران تحصیلات باید به استان هایشان بازگردند، عنوان داشت: طبق آیه ۱۲۲ سوره توبه طلاب باید پس از علم آموزی به محل زندگی شان بازگردند و به ترویج علم و آموزه‌های دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه حوزه علمیه قم به عنوان حوزه مرکزی باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان داشت: بسیاری از طلاب در قم سکونت می‌کنند، اما جنبه‌های پژوهش، تحقیق و تدریس را پیگیر نمی‌شوند، چنین طلابی در صورت مراجعه به شهر سکونت شان مثمرثمرتر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان کنونی فعالیت‌های صورت گرفته در استان قم با توجه به حضور فضای مجازی در سایر استان‌ها امکانپذیر است، ادامه داد: با توجه به وجود نرم افزار‌های مختلف و ارتباطات جمعی دیگر نیازی به حضور در قم برای اخذ استفتاء از مراجع نیست و در هر کجای جهان می‌توان با مراجعه به اینترنت، استفتای مورد نظر را دریافت.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز جاذبه معنوی و زیارتی و حضور بزرگان حوزه، سنخیت مراکز حوزوی، احساس عدم پاسخگویی با توجه به کثرت روحانیت را از علل عدم تمایل طلاب به بازگشت به محل زندگی پس از پایان تحصیلات در حوزه برشمرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از طلاب در بازگشت به محل زندگی از سوی مردم مورد سؤال و مطالبه و حتی تهاجم قرار می‌گیرند حال آنکه در قم به عنوان یک شهروند عادی زندگی می‌کنند و مشکل پاسخگویی به برخی مطالبه گری‌ها و اعتراضات را ندارند. /۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات