۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۸۸۵۸
آیت الله صدیقی:

طلبه واقعی هرگز از رحمت الهی ناامید نمی‌شود

طلبه واقعی هرگز از رحمت الهی ناامید نمی‌شود
آیت الله صدیقی خوف و خشیت را از ویژگی های علما دانست و گفت: طلبه حقیقی اهل غفلت و یأس از رحمت الهی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، شامگاه شنبه در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دهه ذی‌الحجه ازجمله ایام خاص الهی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این ایام را به گنج تشبیه کرد و ادامه داد: اگر کسی نتواند این گنج‌ها را به دست بیاورد گرفتار خسران ابدی می‌شود.

آیت‌الله صدیقی دهه ذی‌الحجه را بهترین فرصت برای خلوت و مناجات شبانه با خداوند متعال دانست و ابراز کرد: انسان باید همواره از خداوند درخواست کند لحظه‌ای از یاد او غافل نشود و درک حضور داشته باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه عالم محضر خدا است و حضرت حق همه اعمال آدمی را مشاهده می‌کند، گفت: آدمی اگر پروردگار را حاضر و ناظر بر اعمالش بداند تلاش می‌کند اعمال و رفتارش بر اساس رضایت الهی باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نماز را بهترین درس اخلاق دانست و ادامه داد: اگر نماز نمازگزار حقیقی باشد هرگز گرفتار گناه و معصیت نمی‌شود زیرا نماز نگهبان، یاور و پناهگاه است.

وی با خطاب قرار دادن طلاب تأکید کرد: تلاش کنید در این ایام درک سحر، استغفار و حالت بکاء داشته باشید؛ طلبه حقیقی با امام زمان(عج) ارتباط دارد و از ایشان نور می‌گیرد، این بسیار زشت است که طلبه حس فراق نداشته باشد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه انسان باید سبک زندگی و طرز تفکر خویش را از خاندان عصمت و طهارت درخواست کند، اظهار داشت: امام علی(ع) باب علم است اگر می‌خواهید صاحب علم شوید از طریق حضرت اقدام کنید.

این استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: خوف و خشیت از خدا ویژگی‌های علما است. طلبه هرگز نباید اهل غفلت و یأس از رحمت الهی باشد و عمر خود را به بطالت بگذراند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات