۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۵۸۸۸۴

«پرواز تا خدا» برای شناخت فرهنگ شهادت

«پرواز تا خدا» برای شناخت فرهنگ شهادت
«پرواز تا خدا» از جمله آثاری است که از طریق آیات و احادیث انسان را به عمق واژه شهادت می‌برد

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، فرهنگ شهید و شهادت یکی از گونه‌های مهم فرهنگ مردم ایران زمین است که از قرآن، کتاب جاری حق و دین مبین اسلام، پیغمبر و سفیران هدایتش ائمه اطهار علیهم السلام که همگی چون قرآن ناطق بودند، نشأت گرفته است.

هنگامی که سخن از تحقیق در فرهنگ شهید، شهادت و جهاد به میان می‌آید، شهادت مخصوص انسان‌های آرمانی نیست، بلکه مخصوص کسانی است که خدایی و الهی زندگی کرده‌اند.

کتاب «پرواز تا خدا» گذری دارد بر آیات مبارک و احادیث نورانی، در زمینه سیره گل‌های گلچین شده به دست آفریدگار محبوب که خود محب و پرورش‌دهنده آنان است و به تکریم شهیدانی برمی‌آید که بر قله افتخار ایستادند.

این کتاب پیشینه فرهنگی جهاد و شهادت را در ادیان مختلف و شریعت اسلامی از زمان پیامبر و حماسه شهدای کربلا تا شهدای امروز به تصویر می‌کشد.

در این اثر بیان می‌شود که جهاد و شهادت کار آسانی نبوده بلکه کار بسیار سختی است که هر کسی توان انجام جهاد و رسیدن به شهادت را ندارد اما جوانان در جهاد و شهادت وارد شده و از آزمایش آن موفق و سربلند بیرون آمدند.

«پرواز تا خدا» از جمله آثاری است که از طریق آیات و احادیث انسان را به عمق واژه شهادت می‌برد و فرهنگ شهادت را به شکل کامل نمایان می‌سازد و روح انسان را تحت تأثیر بهترین و بالاترین رتبه معنوی انسان یعنی شهادت قرار میدهد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین فصول این کتاب مربوط به عظمت احادیث است که تا پایان زندگی بشر می‌تواند به آغازی نو و نتیجه‌بخش در رضای فی‌الله ختم شود که نمونه واقعی آن را در شهیدان هشت ساله دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آل الله شاهد هستیم.

«پرواز تا خدا» به نویسندگی فاطمه امیری از انتشارات خط هشت اردبیل است که در سال ۱۳۹۶ با موضوع شهادت منتشر شده است که مطالعه آن برای جوانان کشورمان خالی از لطف نخواهد بود./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات