۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۸۹۱۴
حجت الاسلام قلی پور:

نماز جمعه پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی است

نماز جمعه پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی است
امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که نماز جمعه باید پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی کشور باشد، گفت: حمایت از جوانان انقلابی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نماز جمعه را یکی از یادگار‌های ارزشمند امام خمینی (ره) و از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: این پایگاه عبادی سیاسی پرچم دار مقابله با دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان این که نماز جمعه پایگاه مهمی برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی است، افزود: علیرغم همه توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان انقلاب با نماز دشمن شکن جمعه، اما این پایگاه همواره مظهر وحدت و همبستگی ملی بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نماز جمعه کانون مقابله جریان نفاق و معاندان نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنی و عصبانیت بدخواهان انقلاب از این پایگاه مهم عبادی و سیاسی، اثرگذاری آن در جامعه است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که انقلاب و آرمان‌های نظام در سایه خطبه‌های ائمه جمعه حفظ مانده و تقویت شده است، تصریح کرد: این پایگاه مهم دینی و سیاسی امروز به عرصه مقابله با توطئه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی علیه انقلاب تبدیل شده است.
 
امام جمعه بابلسر با اشاره به این که تلاش دشمن در جهت تضعیف جایگاه مهم نماز جمعه خنثی شده است، ادامه داد: دشمن در طول چهل سال اخیر تلاش کرد تا حضور مردم را در صفوف نماز جمعه کمرنگ کند، اما هوشیاری و بصیرت انقلابی مردم موجب بی اثرماندن این توطئه‌ها شده است.
 
وی با بیان این که نماز جمعه، انقلاب و نظام اسلامی را در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است، بیان داشت: به همین دلیل دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به مراکز مهم و انقلابی کشور به کار گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، مردمی بودن را یکی از شاخصه‌های مهم ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه باید در کنار مردم، مشکلات آن‌ها را بشنوند و همگام و همراه با آن‌ها در جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های به وجود آمده تلاش کنند.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که تریبون نماز جمعه ظرفیت مهمی برای بیان مشکلات و مطالبات به حق مردم است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز همواره در جهت مطالبه گری به منظور حل مشکلات مردم از این ظرفیت استفاده کردند.
 
وی با تأکید براین که نماز جمعه باید پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی کشور باشد، تصریح کرد: حمایت از جوانان انقلابی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد./950/ت310/ب1
ارسال نظرات