۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۵۸۸۵۱
حجت الاسلام طبرسی:

عرصه فرهنگی نباید به میدان تاخت و تاز جریان‌های سیاسی تبدیل شود

عرصه فرهنگی نباید به میدان تاخت و تاز جریان‌های سیاسی تبدیل شود
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: عرصه فرهنگی کشور نباید به میدان تاخت و تاز جریان‌ها و گروه‌های سیاسی تبدیل شود.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گلایه از وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد سیاست زدگی در حوزه فرهنگی کشور هستیم.
 
وی با بیان این که راهبرد‌های فرهنگی کشور باید جابجایی دولت‌ها دستخوش تغییرات بسیار زیادی می‌شود، افزود: این تغییرات سیاسی خسارت‌های جبران ناپذیری را به عرصه فرهنگی کشور وارد کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که استراتژی فرهنگی کشور نباید با سیاست دولت‌ها تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که بر پایه فرهنگ دینی و اسلامی پایه گذاری شده خود را نسبت به سایر حکومت‌های جهان متمایز کرده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که متأسفانه تغییر سیاست‌ها موجب بروز مشکلات فرهنگی بسیاری در کشورمان شده است، ادامه داد: توجه به فرهنگ کشور باید جزء اولویت‌های نخست همه دولت‌ها باشد.
 
وی با اشاره به این که در سایه بی توجهی به هشدار‌های دلسوزان نظام امروز شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید در کنار اولویت‌های اقتصادی، توجه به فرهنگ کشور را نیز با دغدغه دنبال کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه دولت فاقد دغدغه لازم در حوزه فرهنگی است، بیان داشت: کاهش شدید حمایت دولت از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی نشان دهنده بی توجهی دولت به حوزه فرهنگ کشور است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در مقابل، دشمن در کنار تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، هجمه‌های سازمان یافته فرهنگی را با یک راهبرد مشخصی علیه ارزش‌های دینی و معنوی کشورمان دنبال می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد یک انفعال جدی در حوزه فرهنگی از سوی مسؤولان کشور بودیم.
 
وی با تأکید براین که عرصه فرهنگی کشور نباید به میدان تاخت و تاز جریان‌ها و گروه‌های سیاسی تبدیل شود، بیان داشت: امروز در حوزه فرهنگی کشور نیازمند یک وحدت راهبرد مشخص و وحدت رویه میان همه نهاد‌های فرهنگی کشور هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مجلس یازدهم باید توجه به فرهنگ کشور را جزء اولویت‌های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: نباید بی مهری به فرهنگ کشور در سال‌های پیش روی نیز ادامه پیدا کند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
با سلام و درود بر هر دو عزیز محبوب و بزر گوار جهت عرض ارادت میگویم:
هر ایکی عزیز ومهربانه ____بگذار که بگویم دو زبانه ____چوخ وار منم عشقم ای جماعت ____در هر دو زیاد هست سماحت
0
0