۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۵۸۸۱۷
امام جمعه نکا مطرح کرد؛

نماز جمعه پایگاهی مهم برای نشر و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی

نماز جمعه پایگاهی مهم برای نشر و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی
حجت الاسلام لائینی، نماز جمعه را پایگاهی مهم برای نشر و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی دانست و گفت: این پایگاه همواره تریبون دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
حجت الاسلام محمد صادق لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره در پیش بودن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) گفت: نماز جمعه از ارکان نظام و یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان این که نماز جمعه دارای ابعاد سیاسی، عبادی و نظامی است و همواره مورد تحلیل دشمنان اسلام بوده است، افزود: همان طور که راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس همواره مورد توجه دشمنان نظام بوده، این نماز عبادی و سیاسی نیز مورد تحلیل بدخواهان نظام قرار دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خطبه نماز جمعه در حقیقت شأن و حق، ولی امر مسلمین است، خاطرنشان کرد: امام جمعه به عنوان نماینده، ولی امر در ارائه خطبه نقش مهم و مؤثری دارد.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که نخستین نماز جمعه در سال ۵۸ و به فرمان امام خمینی (ره) از سوی آیت الله طالقانی (ره) اقامه شد، تصریح کرد: نماز جمعه همواره پایگاه وحدت و همبستگی ملت بزرگرایران در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
امام جمعه نکا با بیان این که دشمنان در طول چهل سال اخیر همواره از نمایش وحدت و همدلی ملت ایران در صفوف نماز جمعه بسیار هراسان بوده است، بیان داشت: تلاش چندین ساله بدخواهان انقلاب برای تضعیف این پایگاه عبادی و سیاسی تاکنون شکست خورده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، نماز جمعه را پایگاه روشنگری و آگاهی بخشی به مردم معرفی کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از توطئه‌های دشمنان با روشنگری‌های به موقع ائمه جمعه در این پایگاه عبادی سیاسی خنثی شده است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که نماز جمعه پایگاهی مهم برای نشر و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی است، تصریح کرد: نماز جمعه در چهل سال اخیر همواره تریبون دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
وی، نماز جمعه را یکی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا خدای ناکرده این نعمت ارزشمند در میان کمرنگ نشود تا موجب شادی دشمنان انقلاب و نظام شود./950/ت310/ب1
ارسال نظرات