۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۵۹۰۴۴
حجت الاسلام حیدری کاشانی مطرح کرد؛

برقراری ارتباط با امام معصوم شرط لازم برای عبور از همه بحران‌ها

برقراری ارتباط با امام معصوم شرط لازم برای عبور از همه بحران‌ها
حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید به تبعیت از امام و نائب او، گفت: برقراری رابطه با امام معصوم و تقوای الهی ما را از همه بحران‌ها دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شب شهادت امام محمد باقر(ع) در جوار بارگاه مطهر رضوی برگزار شد و ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداخته و حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی در مورد سبک و سیره این امام همام و ضرورت الگو گرفتن از ایشان به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام حیدری کاشانی صبر و شکرگزاری را از سیره امام محمد باقر(ع) بیان و اظهار کرد: براساس قرآن کریم، این کتاب آسمانی کسانی را هدایت می کند که اهل صبر و شکر باشند بنابراین ما نیز باید در اقتدا به امام معصوم این صبر و شکر را در خود نهادینه کنیم.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: شیطان و هواهای نفسانی انسان را به عجله و مقام کفاران قرار می دهد، هنگامی که انسان گلایه و جزع و فزع می کند در حقیقت این لبیک شیطان است اما ائمه معصومین و امام محمد باقر(ع) ما را به صبوری و نهایت مقاومت و پاسداری در برابر دشمنان دین، قرآن، عترت، امامت و وحدت دعوت می کنند و توصیه می کنند که صبور باشید و مراقب باشد که سختی ها شما را راه درست منحرف نکند.

وی به تأکید امام محمد باقر(ع) در مورد ارتباط با امام زمان خود اشاره و بیان داشت: صبوری فردی و جمعی، برقراری رابطه با امام معصوم و تقوای الهی ما را از همه بحران ها دور می کند، رابطه با امام معصوم به صورت های رابطه شاگردی و معلمی، رابطه عاطفی و قلبی پدری و فرزندی و رابطه امام و مأموم است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: امامان مربیان ما و ما شاگردان این مکتب هستیم، باید برای دریافت معارف الهی عطش داشته و این عطش را در خود و خانواده ایجاد کنیم، باید ببینیم که به ما چه تعلیم داده اند و یاد بگیرم.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان داشت: امام محمد باقر(ع) فقیه پروی، زعیم پروری و نایب پروری کردند چنانچه که امام صادق(ع) می فرماید« اگر این چهار شاگرد پدرم نبود آثار نبوت و امامت کهنه و قطع می شد.»، این امام همام را به ما یاد داده است که در زمانی که دست ما از امام زمان کوتاه بود به نایب و زعیمان او مراجعه کنیم.

وی با اشاره به گوساله پرستی سامری در زمان حضرت موسی(ع) در نتیجه انحراف از خط امامت و ولایت، بیان داشت: امامان معصوم خط امامت و ولایت را برای ما ترسیم کردند، نهضت امامت و ولایت با جان فشانی در مکتب امامت و ولایت پیش می رود، شهدا از این مکتب حفاظت و حراست کردند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: پیام امام معصوم و قرآن و این است که زعیم امام حجت بین شما است و عبور از او مساوی با هلاکت است، ولی عصر(ع) در زمان غیبت صغری نائب تعیین کردند و در زمان غیبت کبری فقها بهترین فرد را انتخاب می کنند، اگر شیعه به این بلوغ کامل سیاسی و اجتماعی برسد که امام معصوم خود را درک کند، موجب پیروزی می شود.

وی با اشاره به وصیت نامه سردار شهید سلیمانی به تبعیت از ولایت، گفت: وجه مشترک همه شهدا تأکید به اطاعت بی چون و چرا از نایب امام است، در وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی منشور بصیرت شیعی است که پیام امامان معصوم را دریافت کرده و حجت بین خود و خدای خود را می شناسد، شیعه یک لحظه از کلام رهبر خود چشم بر نمی دارد./864/پ210/ف

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
غذایی که به طلبه‌ها می‌دهند مناسب نیست. غذاها کیفیت خوبی ندارد. مثل غذای سلف دانشجویان! طلبه‌های پایه پنج و شش اغلب درد معده می‌گیرند. گوجه و بادمجان و خورش ساده و برنج پاکستانی. اما در حوزه بین آدم‌ها فرق نمی‌گذارند. این‌طور نیست که غذای کسی از دیگری بهتر یا متفاوت‌تر باشد. همه با هم همین غذا را می‌خوردیم؛ از مدیر و استاد بگیرید تا طلبه و مستخدم.
0
0