۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۹۱۳۳
آیت الله صدیقی:

تعطیلی حج نتیجه بی کفایتی آل سعود است

تعطیلی حج نتیجه بی کفایتی آل سعود است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه نماز پناهگاه اخلاص است، گفت: تعطیلی حج نتیجه بی کفایتی و ملحد بودن آل سعود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام محمدباقر(ع) شکافنده اسرار و رموز علوم انبیای الهی و آغازگر فرهنگ علمی، اخلاقی، عرفانی و احیاگر سنت نبوی هستند.

وی افزود: حضرت در میان ائمه اطهار(ع) ویژگی‌های خاصی داشتند که یکی از آن ویژگی‌ها آن است که پیامبر اکرم(ص) نام، علم و سیمای حضرت را ترسیم فرمودند و به خود نسبت دادند؛ امام محمد باقر(ع) در جهت توسعه، تعمیق و تبیین اسرار علوم ممتازترین فرد عالم امکان هستند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه حضرت شاگردان ممتاز بسیاری تربیت کردند، عنوان کرد: شاگردان حضرت هرکدام برای خودشان وزنه علمی و معرفتی بودند اما با این‌وجود حضرت به آنان توصیه می‌کردند هرگز از کلمه طیبه لااله‌الاالله غفلت نکنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: کلمه لااله‌الاالله زمین دل را شخم زده و نرم می‌کند، آن زمانی که دل صاف و زلال شود انسان به‌راحتی می‌تواند در محضر خداوند اشک بریزد.

وی بابیان اینکه نماز تنها یک عبادت نیست بلکه دژی مستحکم است که همه عبادات در آن جای می‌گیرند، عنوان کرد: نماز اکسیر است؛ نماز گزار واقعی کارهای خیرش را با اخلاص و بدون منت انجام می‌دهد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه نماز پناهگاه اخلاص است، گفت: نماز و حج مایه سکون دل و نابودی اضطراب از زندگی انسان است.

وی افزود: امسال نخستین سالی است که حج تعطیل‌شده و روایت است اگر حج تعطیل شود بلا نازل می‌شود؛ این آل سعود ملحد، بی‌دین و بی‌کفایت اگر دین داشت محدود حاجی قبول می‌کرد‌ تا از جان حاجیان محافظت کند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات