۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تشریح کرد؛

ویژگی‌های شیعیان حقیقی در کلام امام محمد باقر

ویژگی‌های شیعیان حقیقی در کلام امام محمد باقر
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ویژگی‌های شیعیان حقیقی در کلام امام محمد باقر (ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، در شام شهادت امام محمدباقر(ع) به‌صورت مجازی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام محمدباقر(ع) فرمودند: شیعه واقعی هفت ویژگی دارد که یکی از آن ویژگی‌ها بذل و هزینه کردن برای ولایت ما اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی برای ولایت اهل‌بیت(ع) از جان و مال خود می‌گذرد، ادامه داد: امروز شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که مردم نباید از رسیدگی به مستضعفان غفلت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به دومین ویژگی اشاره و بیان کرد: حضرت فرمودند: شیعه واقعی به خاطر ما اهل‌بیت(ع) به دیگر شیعیان محبت می‌کند؛ ملت ایران به‌اندازه کافی دشمن دارد نیازی نیست دیگر مردم نیز به خاطر برخی جریانات سیاسی باهم دشمنی کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر به انقلاب اسلامی آسیبی وارد شود دشمن دیگر تفاوتی بین جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌گذارد و به همه ضربه می‌زنند؛ شیعیان واقعی یکدیگر را برای رضای خدادوست دارند.

وی سومین ویژگی را احیای امر اهل‌بیت(ع) بیان و ابراز کرد: شیعیان واقعی گرد هم جمع می‌شوند که امر اهل‌بیت(ع) را احیا کنند، امام رضا(ع) فرمودند: هرکسی امر ما را احیا کند خداوند او را رحمت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و مردم تابع قوانین هستند؛ اسلام دین عقل و خرد است دینی که سلامت را اولویت می‌داند؛ مردم توجه داشته باشند با شرایط کنونی یاد امام حسین(ع) فراموش نشود و کلام اهل‌بیت(ع) در خانه‌ها بیان شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ظلم و ستم تاریکی می‌آورد و اگر کسی در حق دیگری ظلم کند نمی‌تواند از پل صراط عبور کند چون خداوند از حق‌الناس نمی‌گذرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی اهل اسراف نیستند و اعتدال دارند و برای همسایگان برکت به شمار می‌روند و اهل آزار رساندند نیستند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات