۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۵۹۱۵۶
کنست رژیم صهیونیستی:

طرح الحاق کرانه باختری به معنی آپارتاید علیه فلسطینیان خواهد بود

طرح الحاق کرانه باختری به معنی آپارتاید علیه فلسطینیان خواهد بود
نماینده کنست رژیم صهیونیستی تاکید کرد که طرح الحاق کرانه باختری که بخش های وسیعی از کرانه باختری و غور اردن را هدف قرار داده و به ضرر این رژیم است.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «موسی راز» در مقاله ای در روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" تصریح کرد که حتی اگر دولت رژیم صهیونیستی به دنبال مخفی کردن پیامدهای منفی این طرح برای فلسطینیان به عنوان قربانیان اصلی آن باشد، طرح مذکور پیامدهای ناگواری برای این رژیم دارد و به جایگاه آن در عرصه بین الملل هم ضربه خواهد زد.
راز افزود که باید این واقعیت را بپذیریم که پس از گذشت 53 سال از اشغال اراضی فلسطینی از سال 1967 تا به امروز شاهد تجاوزات خطرناک و نقض مکرر حقوق فلسطینیان هستیم، زیرا سیاست تبعیض نژادی در اراضی اشغالی علیه فلسطینیان برقرار است، کودکان فلسطینی بازداشت می شوند و بدون هرگونه محاکمه یا تفهیم اتهامی محبوس می شوند و خانه های فلسطینیان تخریب می شود.
وی که قبلا دبیرکل جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» بوده، تاکید کرد که علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، اجرای یکجانبه طرح الحاق کرانه باختری در صورت تایید دولت، موجب برقراری نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینیان خواهد شد و این طرح صرفا به نفع شهرک نشینان صهیونیست بوده و به هیچ وجه متضمن حقوق سیاسی فلسطینیان نخواهد بود.
این عضو کنست رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو از اصطلاح "بسط حاکمیت" برای الحاق کرانه باختری استفاده می کند در حالیکه اصطلاح درست و حقیقی "برقراری نظام تبعیض نژادی" است.
موسی راز خاطر نشان کرد که رونمایی ترامپ از طرح صلح خود موسوم به معامله قرن موجب تشدید نژادپرستی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان شد. البته این را هم باید گفت که حامیان طرح الحاق کرانه باختری گمان می کنند که مناطق ملحق نشده به اراضی اشغالی مانعی اساسی بر سر راه مذاکرات سازش با فلسطینیان در آینده خواهد بود.
راز در پایان اظهار داشت که ارائه طرح الحاق کرانه باختری در شرایط کنونی، جدای از اینکه به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود، این ایده اشتباه را در باور عمومی اسرائیلی ها تثبیت خواهد کرد که می توان بدون همکاری و هماهنگی با طرف های منطقه ای کشور فلسطین را تشکیل داد که این از یک طرف نقض قوانین بین الملل است و از طرفی هم موجب ایجاد نظام آپارتاید در اراضی اشغالی خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین  
ارسال نظرات