۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۵۹۱۹۷
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور گام بردارند

مسؤولان در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور گام بردارند
امام جمعه اراک تلاش در جهت توسعه اقتصادی را از اهم برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: امروز مسؤولان باید در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در دیدار با مدیران اجرایی استان مرکزی که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، بالندگی و توسعه اقتصادی در کشور را دو عامل مهم حفظ کشور دانست و اظهار داشت: توسعه اقتصادی سبب توسعه کشور می شود و در این راستا مسؤولان باید تلاش و برنامه ریزی کنند.

بیکاری مهمترین مشکل جامعه 

امام جمعه اراک بیکاری را مهمترین مشکل جامعه مطرح کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی کشور منابع مالی باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تلاش در جهت توسعه اقتصادی و تحقق جهش در تولید را از اهم برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دانست و گفت: امروز مسؤولان باید در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی و صنعتی گام بردارند.

تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات بخش کشور

آیت الله دری نجف آبادی تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات بخش کشور دانست و خاطر نشان کرد: همسویی مدیران با سیاست‌های اقتصادی دولت، همگرایی دولت و مجلس برای رونق اقتصادی، تولید و اشتغال، تشدید مبارزه با  فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز از دیگر مصادیق تحقق شعار امسال است و دستگاه‌های دولتی باید با قدرت در این مسیر حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید از تمامی ظرفیت‌ها بخصوص افزایش صادرات غیرنفتی و تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی کشور استفاده شود.

ضرورت فعالیت بانک ها در حمایت از تولید در کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر فعالیت بانک ها در حمایت از تولید در کشور، گفت: صندوق‌های مالی و اعتباری باید در مسیر توسعه اقتصادی کشور و همچنین رونق و جهش تولید گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه ابراز کرد: استان مرکزی به لحاظ صنعتی و کشاورزی ظرفیت‌های چشمگیری در کشور دارد و باید از این پتانسیل ها به خوبی در مسیر توسعه کشور بهره مند شد.

شایان ذکر است، بزرگداشت برگزاری آیین‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در جمع مدیران استان مرکزی بود./842/پ210/ب1

رضا صفائی نسب
ارسال نظرات