۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۲۳۹

کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شد

کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شد
نمکی از انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور از سوی معاونت قرآن و عترت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
میثم نمکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک اعیاد قربان و غدیر، گفت: اعلام پایتختی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور هفته آینده رسما از سوی معاونت قرآن و عترت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای این کار ستادی در تهران تشکیل شده است، افزود: یکی از اقدمات ماندگار این ستاد برای پایتختی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور، تدوین کتابی با عنوان معروفات و منکرات از دیدگاه امیرمومنان (ع) و نهج البلاغه است.

نمکی گفت: برای انتشار این کتاب باید از دبیرخانه ستاد پایتختی شهر نهج البلاغه حمایت شود تا با چاپ و انتشار این کتاب در سطح گسترده‌ای در سراسر کشور توزیع شود.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر مؤسسه امیرالمونینن(ع) کاشان نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه، ۱۵۰ حافظ کل قرآن و ۱۵ حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از ظرفیت‌های مهم شهرستان کاشان است.

شایان ذکر است، هم اکنون ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت کلام الله مجید در کنار ۱۴ حوزه فعال با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و یکهزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در منطقه کاشان فعال است.

لازم به ذکر است، مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان نخستین مؤسسه شبانه روزی در کشور است که حفظ یک ساله سه کتاب قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را همراه با ترجمه و تفسیر با هدف تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فعالیت دارد./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات