۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۳۸۳۶۲
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

رسانه‌ها در انتخابات نقش تأثیرگذاری برای آگاهی دادن به جامعه دارند

رسانه‌ها در انتخابات نقش تأثیرگذاری برای آگاهی دادن به جامعه دارند
نمکی گفت: مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند نقش شگرف و تأثیرگزاری در تبیین و آگاهی رسانی به جامعه درانتخابات داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین قوانین تبلیغات انتخابات و شرح مصادیق مجرمانه در تبلیغات انتخابات با رسانه‌ها که در سالن اجتماعات حج و زیارت کاشان برگزار شد، گفت: مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند نقش شگرف و تأثیرگذاری در تبیین و آگاهی رسانی به جامعه در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: انتخابات یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت ساز در جمهوری اسلامی ایران است که به دلیل برخی موارد در رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند منجر به تخلفات، اختلاف نظر‌ها و اعمال سلیقه‌هایی شود که برای کشور خسارت بار است.

نمکی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تخلفات و اعمال سلیقه‌های شخصی قوانین پیشگیرانه‌ای پیش بینی شده است، اظهار داشت: رسانه‌ها یکی از ابزار‌هایی هستند که می‌توانند هم در تشدید و هم در تلطیف این مسائل جامعه نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید با قوانین و تخلفات انتخاباتی آشنا باشند تا هم دچار آفت‌ها و آسیب‌های انتخاباتی نشوند و هم با اطلاع رسانی صحیح و به هنگام برای جامعه، انتخاباتی سالم، پرشور، با نشاط و با حضور حداکثری را رقم بزنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادآور شد: مطبوعات و نشریات اجازه ندارند تبلیغات و مطالبی را علیه نامزد‌های انتخاباتی منتشر و یا بر خلاف واقع مطلبی را منتشر کنند که سبب انصراف نامزد‌ها باشد.

نمکی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی و ادارات و مؤسسات اجازه تبلیغات نامزد‌های انتخابات را ندارند، ابراز داشت: توزیع ویژه نامه‌های تبلیغات انتخاباتی خارج ضمیمه روزنامه اصلی سراسری برخلاف قانون مطبوعات است. 

به گفته وی براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات تخریب شخصیت‌ها و درج شایعات، توهین و افترا و مطالب خلاف واقع از جمله جرائم مطبوعاتی در حوزه انتخابات است.

وی در ادامه با تذکر به دست اندرکاران کانال‌ها و گروه‌های بدون مجوز در فضای مجازی افزود: مدیران کانال‌ها و گروه‌های بدون مجوز تحت پوشش و حمایت قانون مطبوعات نیستند، چنانچه جرمی را مرتکب شوند دادگاه رسانه از آن‌ها حمایت نخواهد کرد و جرم آن‌ها تابع قوانین عمومی است.

به گفته وی اگر کانال‌ها و گروه‌های بدون مجوز خواسته و ناخواسته جرمی را مرتکب شوند از حمایت دادگاه رسانه برخوردار نخواهند بود و تبعات آن را باید بپذیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ابراز امیدواری کرد، خبرنگاران و رسانه با رعایت قوانین و اشراف بر جرائم انتخاباتی برای شور و نشاط انتخابات پیش رو تلاش کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات