۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۰۱۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد؛

برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کاشان

برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کاشان
نمکی از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور یکهزار و ۳۹ نفر شرکت کننده همزمان با سراسر کشور در کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: ثبت نام برای حضور در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که هر سال به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از روز ۲۵ آبان ماه آغاز و زمان برگزاری آزمون جمعه ۱۱ بهمن در نظر گرفته شده است.

وی ایجاد انگیزه در جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی شهرستان، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان شهرستان را از جمله اهداف برگزاری این آزمون‌ها برشمرد.

نمکی با اشاره به اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی و در ۱۶ رشته برگزار می‌شود، افزود: گروه‌های امتحانی این آزمون شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش الکترونیک برگزار خواهد شد.

به گفته وی نوبت اول این آزمون ساعت ۸:۳۰ و نوبت دوم ساعت ۱۱ جمعه ۱۱ بهمن ماه در دبیرستان امام خمینی (ره) کاشان واقع در میدان پانزده خرداد برگزار خواهد شد.

نمکی همچنین با اشاره به اینکه این آزمون با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، اداره آموزش و پرورش و مؤسسات قرآن و عترت شهرستان برگزار می‌شود، گفت: به شرکت کنندگانی که در این آزمون، نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند گواهینامه پایان دوره و به شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ٩٥ را کسب کنند لوح تقدیر و به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات