۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۷۶۰
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد؛

نخستین دانشنامه اصحاب رسانه کاشان تهیه و تدوین می شود + فیلم

نخستین دانشنامه اصحاب رسانه کاشان تهیه و تدوین می شود + فیلم
نمکی از تهیه و تدوین نخستین دانشنامه اصحاب رسانه کاشان با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان در سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی چهارشنبه شب در مراسم روز خبرنگار و تجلیل از مقام خبرنگاران با شعار «تعامل دستگاه‌های اجرایی و رسانه، تسریع در پیشبرد اهداف کلان و توسعه» که در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار شد، گفت: توسعه کمی و کیفی مطبوعات و رسانه یکی از دغدغه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران و فعالان این عرصه است.

وی افزود: اگر رسانه‌ها رشد کمی داشته باشند در نوع و پویایی و کثرت موضوعات موفقیت بیشتری خواهیم داشت و اگر رسانه‌ها نگاه کیفی داشته باشند، در تولید محتوا اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

نمکی با اشاره به سهم رسانه‌ها در توسعه گفت: باید دید مطبوعات تا چه میزان معلول توسعه هستند و ما در حوزه رسانه و مهندسی افکار جامعه چه اندازه می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: رسانه‌ها پیشگام اطلاع رسانی و آگاهی هستند و هرکجا که چرخه اطلاع رسانی قوی‌تر ظهور و بروز داشته باشد جامعه هوشمندتر و آگاهانه‌تر تصمیم خواهد گرفت و حتی گاهی در تصمیم سازی مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی اخلاق مداری مهمترین عنصری است که سبب می‌شود رسانه‌ها با اعتماد بیشتر در ذهن و زبان مردم جای داشته باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تأکید کرد: جامعه نگری، آینده نگری، تفکر علمی و پویا و نگاه هوشمندانه و حرفه‌ای از جمله عناصر اساسی یک رسانه موفق در هر جامعه‌ای است.

وی یادآور شد: امروز رسانه‌های کاشان با وجود کمبود‌ها و زیرساخت‌های لازم با رشد نسبتا کمی خوبی تلاش گسترده‌ای برای انعکاس اخبار و رویداد‌های شهرستان داشته و دارند و به تعهد خود عمل کرده اند.

نمکی تأکید کرد: اگر رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به انسجام بخشی فرهنگ بومی داشته باشند این همگرایی و اتحاد و اعتماد سبب خواهد شد تا خانواده رسانه در کاشان با یک نقشه راه جامع‌تر راه خود را ادامه دهد و در شاخص‌های توسعه شهرستان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب رسانه در شهرستان نیازمند تلاش و همفکری بیشتری هستیم، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد آماده راه اندازی شورای اندیشه ورزی رسانه شهرستان با حضور نمایندگان نشریات محلی، روزنامه‌های سراسری، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها به عنوان اعضای این شورا است تا از طریق آن مسائل و مشکلات صنفی هر یک از رسانه‌ها حل و فصل شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان عدم تشکل صنفی خبرنگاران کاشان را یکی از دغدغه‌های خبرنگاران کاشان دانست و افزود: هرچند شهرستان به لحاظ محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند انجمن صنفی داشته باشد، اما تشکیل شورای اندیشه ورزی رسانه شهرستان می‌تواند شاخص‌ها و اولویت‌های خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان را تحقق ببخشد.

نمکی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: تلاش می‌شود با همکاری مرکز تحقیقات و رسانه‌ای وزارت ارشاد دوره آموزش خبرنگاری برگزار شود.

وی در ادامه از اخذ مجوز روزنامه برای شهرستان کاشان به عنوان یکی از اتفاقات تاریخی نیم قرن اخیردر حوزه اطلاع رسانی کاشان نام برد و اظهار داشت: فارغ از گرایش‌های حزبی و گروهی همه باید کمک کنند تا از این ظرفیت بیشترین استفاده و بهره برداری انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به چاپ حدود ۱۰ روزنامه در اصفهان، گفت: درحال حاضر ۴ هفته نامه، ۶ ماهنامه، یک دوماهنامه تخصصی دانشگاهی، ۷ فصلنامه تخصصی دانشگاهی، ۲ فصلنامه تخصصی دانشگاهی و ۱۰ پایگاه خبری و چندین خبرگزاری رسمی و غیر رسمی و صدا و سیما در کاشان فعالیت دارند.

نمکی از رادیو کاشان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های رسانه‌ای در کاشان نام برد و افزود: رادیو کاشان با تلاش نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس فعالیت خود را در کاشان آغاز کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده با همکاری فرماندار و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان نخستین دانشنامه اصحاب رسانه کاشان به عنوان یک شناسنامه ارزشمندی که شامل خدمات برجسته حوزه رسانه است تدوین و منتشر شود./1307/پ310/ب1
تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات