۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۲۱۶۱۱
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

در دهه اول و دوم محرم ۴۰ تعزیه در کاشان برگزار شد

در دهه اول و دوم محرم ۴۰ تعزیه در کاشان برگزار شد
نمکی از اجرای ۴۰ تعزیه در دهه اول و دوم محرم در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این تعداد تعزیه از سوی ۱۵ گروه تعزیه خوانی در کاشان و شهر‌ها و روستای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان میثم نمکی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: امام حسین (ع) مظهر عشق و ایثار و آزادگی است و قیام آن حضرت نماد فتح الفتوحی است که هر سال برای تاریخ تازه‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا هنر‌های دینی در جامعه نهادینه و به دل مردم برود، افزود: تعزیه از هنر‌های دینی ارزشمند است که توانسته در بین مردم علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند.

نمکی با تقدیر از فعالیت‌های قابل توجه گروه‌های تعزیه خوانی در شهرستان کاشان، اظهار داشت: طنین روح نواز نوا‌های محرم به زبان هنر و شبیه خوانی می‌تواند تاثیر بسزایی در مخاطبان خودش ایجاد کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان ابراز داشت: حقیقت ناب فرهنگ عاشورا از زبان هنر بسیار گویاتر و برای مردم جلوه‌ای خاص دارد.

نمکی ادامه داد: تعزیه در شهرستان کاشان به قدری توانمند و دارای قابلیت است که در کشور صاحب نام و عنوان است و نسخ تعزیه میرعزای کاشانی بزرگترین میراث تعزیه کشور از افتخارات این شهرستان قلمداد می‌شود.

وی تعزیه‌خوانی خوب و متعهدانه را برای انتقال فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت اثربخش دانست و ابراز امیدواری کرد از این هنر فاخر و ارزشمند حمایت بیشتری شود تا رشد و توسعه بیشتری داشته باشد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات