۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۹۲۷۴
آیت الله مجتهدشبستری:

دشمن تعطیل شدن مراسم دعای عرفه و عزاداری محرم را به گور خواهد برد

دشمن تعطیل شدن مراسم دعای عرفه و عزاداری محرم را به گور خواهد برد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان تعطیلی مراسمات مذهبی را به گور خواهند برد و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی تمام مراسم های مذهبی را برگزار می کنند.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه عرفه در میان ایام سال روز مبارکی است، گفت: گرچه اسم عید بر روز عرفه گذاشته نشده اما روز مسعود و مبارکی است.

وی افزود: اعمال بسیاری چون روزه گرفتن، دعا خواندن، زیارت امام حسین(ع) و ... برای روز عرفه بیان‌شده و حتی چنین آمده اگر روزه گرفتن سبب ضعف انسان می شود بهتر است روزه گرفته نشود تا فرد بتواند دعای روز عرفه را بخواند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با بیان اینکه خداوند در روز عرفه از بندگانش خواسته او را عبادت کنند، عنوان کرد: درهای رحمت و مغفرت در روز عرفه به روی بندگان باز است. امام حسین(ع) در روز عرفه در کنار جبل الرحمه رو به‌سوی کعبه دست‌ها را به‌طرف صورت گرفتند و دعای عرفه را قرائت فرمودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دعای عرفه عالی‌ترین مضامین توحیدی را دربر دارد، اظهار داشت: دعای عرفه، دعای توحیدی و خداشناسی است؛ امسال مراسم دعای عرفه در مساجد و محافل مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: دشمنان با شبهه افکنی‌هایی که در خصوص برگزاری مراسم دعای عرفه، جشن اعیاد قربان و غدیر و همچنین برپایی عزاداری محرم و صفر درصدد تضعیف روحیه امت اسلامی هستند اما آنان کور خوانده‌اند و ملت آگاه ایران با رعایت نکات بهداشتی همه این مراسم‌ها را البته با شکل خاصی برگزار خواهند کرد.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان خارجی و آن‌کسانی که در داخل با بیگانگان و رژیم صهیونیستی هم‌صدا هستند علی‌رغم خواسته آنان برنامه‌ها و مجالس مذهبی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و آنان این آرزو را به گور خواهند برد که ملت ایران از مراسمات مذهبی و معنوی غفلت کنند.

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات