۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۲۷۹
مدیر حوزه علمیه کردستان مطرح کرد؛

کرونا نمی تواند سبب تعطیلی واجبات دینی شود

کرونا نمی تواند سبب تعطیلی واجبات دینی شود
مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با تبلیغات خود به بهانه کرونا به دنبال تعطیل کردن واجبات دینی مسلمین و به دنبال آن کم رنگ کردن اسلام هستند.

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان و دهه مبارک ولایت، اظهار داشت: عید قربان، از اعیاد بسیار مهم در دین مبین اسلام است و در این عید فلسفه عمیقی از خداشناسی و بندگی نهفته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در این عید حضرت ابراهیم (ع) به فرمان خود پا بر روی داشته هایش که همان حضرت اسماعیل (ع) است، گذاشت و برای انجام رضای خدا و دور کردن شیطان و هوای نفس قبول کرد که عزیزترین دارایی اش که همان فرزندش بود را به به فرمان خداوند متعال قربانی کند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع دعای عرفه در اسلام به ویژه مذهب به حق شیعه اشاره کرد و بیان داشت: دعای عرفه یکی از ادعیه های مهم می باشد که در این دعا، مومن خود را به خداوند نزدیک تر می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه کرونا و انتشار این ویروس بسیاری از مراسم های مذهبی و معنوی را تحت تاثیر خود قرار داده  است، افزود: متاسفانه امسال شیوع بیماری کرونا باعث شد بسیاری از مناسک مسلمین همانند نماز جمعه و جماعت و... برای حفظ سلامت مومنین لغو شود و دعای عرفه نیز برای رعایت این پروتکل ها در اکثر نقاط کشور لغو شد.

وی ادامه داد: ولی با این وجود باید گفت که از نظر ظاهر این دعای مقدس شاید تعطیل و لغو شده است، ولی دشمنان و بدخواهان بدانند که لغو برگزاری حضوری و جمعی این دعا به معنای تعطیلی همه جانبه و کامل آن نیست.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: هر شرایطی که بر جامعه غالب شود، هرگز مؤمن به خود اجازه نمی دهد که واجبات دینی را کنار بگذارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: بی شک دعای عرفه نیز امروز در کردستان به مانند سال های گذشته توسط مومنین برگزار می شود و تفاوت مراسم عرفه امسال نسبت به سال گذشته فقط در نوع برگزاری آن است.

این استاد حوزوی با اشاره به برگزاری این دعا در برخی از مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با تبلیغات خود به بهانه کرونا به دنبال تعطیل کردن واجبات دینی مسلمین و به دنبال آن کم رنگ کردن اسلام هستند ولی بی شک این قضیه هیچ وقت روی نمی دهد و در این ایام همگان به عینه دیده ایم که بیماری کرونا هرگز نتوانسته است که در مسیر بندگی مومنین خللی ایجاد کند و بالعکس، این روزها خود عاملی شد که مسلمین بیشتر با قرآن و دیگر کتب مقدس و مذهبی انس بگیرند./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات