۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۹۲۸۵
امام جمعه ایلام مطرح کرد؛

حاشیه سازی دشمنان برای ایام محرم

حاشیه سازی دشمنان برای ایام محرم
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: در روز عرفه مؤمن به نهایت انسان شناسی می رسد البته قبل از اینکه انسان خدای خویش را بشناسد باید خود را به خوبی شناخته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: باید گفت که روز عرفه برای مومنین، یک روز ویژه برای شکوفایی روحانی و نزدیک شدن به خداوند است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در روز عرفه مومن به نهایت انسان شناسی می رسد البته قبل از اینکه انسان خدای خویش را بشناسد باید خود را به خوبی شناخته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: روز عرفه یکی از روزهای بسیار مهم و مورد تاکید ائمه اطهار علیهم السلام است تا جایی که امام سجاد علیه السلام؛ امام ساجدین، درباره جایگاه این روز عظیم می فرمایند که ای خدا تو میان من و دشمنی که مرا گمراه کند و هوای نفسی که جان را به هلاکت اندازد جدایی افکن.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه سخنان خود با اشاره به  اینکه دعای روز عرفه در نزد شیعه به عنوان نهایت انسان شناسی محسوب می شود، گفت: برگزاری هر مراسم دینی به مانند تیری کاری بر قلب دشمنان اسلام و خداست، از این رو دشمنان امت رسول اکرم (ص) با بهانه قرار دادن کرونا و دیگر مسایل به دنبال کم رنگ کردن مناسک مسلمین هستند و برای امروز که روز بزرگ دعای عرفه است، برنامه های زیادی در دستور کار داشته و دارند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: از مومنین درخواست می کنیم در مساجدی که دعای عرفه در آن برگزار می شود نهایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی را رعایت کنند تا ان شاء الله کسی دچار این ویروس منحوس نگردد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از هر موقعیتی برای ایجاد حاشیه سازی علیه اسلام به ویژه انقلاب اسلامی استفاده می کنند، اظهار داشت: علت اصلی این همه حاشیه سازی دشمنان علیه اسلام به ویژه انقلاب اسلامی ایران، ترس بالای آنان از اسلام و به ویژه آرمانهای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: اجتماع مسلمین از یک سو باعث تقویت جهان اسلام و از سوی دیگر باعث تضعیف دشمنان می گردد، لذا بخش بزرگی از برنامه رسانه ای دشمن حاشیه سازی علیه این اجتماعات دینی است، لذا از آحاد مسلمین به ویژه ملت ایران می خواهیم که در دام این حاشیه سازی ها گرفتار نشوند و با بصیرت عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: از سوی دیگر از ماه های قبل دشمنان به بهانه کرونا حاشیه های زیادی علیه ایام محرم ایجاد کرده اند تا جایی که به دنبال کم رنگ کردن این دهه در نزد شیعیان هستند و می خواهند نه تنها اجتماعات این روز را لغو کنند بلکه به دنبال از بین بردن فلسفه واقعی قیام عاشورای حسینی نیز هستند.

امام جمعه ایلام در پایان سخنان خود گفت: از مردم استان کردستان و دیگر هم وطنان درخواست داریم که نه تنها در برگزاری مراسم های مذهبی و دینی نهایت دقت را در رعایت نکات بهداشتی داشته باشند بلکه در اجتماعات و... نیز این موازین را به دقت مورد توجه قرار دهند./1404/ت210/ب1

ارسال نظرات