۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۹۲۹۷
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مراقب شیطنت‌‌ها در پشت صحنه تعطیلی مراسمات مذهبی باشید

مراقب شیطنت‌‌ها در پشت صحنه تعطیلی مراسمات مذهبی باشید
حجت الاسلام والمسملین بنیادی ضمن هشدار نسبت به شیطنت‌هایی که برای تعطیلی مراسمات مذهبی صورت می‌گیرد، گفت: برگزاری این مراسمات مانند باقی مسائل با رعایت نکات بهداشتی ایرادی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان این که دعای عرفه از مهم ترین و پرمحتواترین و در عین حال با صفاترین ادعیه مأثوره است، اظهار کرد: روز عرفه فرصتی برای بازسازی، خودشناسی و خداشناسی است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دعای عرفه روشنگر ضمیر انسان و شناخت محیط اطراف انسان است یعنی با دعای عرفه، انسان می تواند بصیرت پیدا کرده و واقعه و حماسه بزرگ امام حسین(ع) در عاشور را بشناسد و با دعای عرفه وجود انسان به یک صفا و اخلاص می رسد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در سال جاری مراسم عرفه با توجه به شیوع ویروس کرونا همانند سال های گذشته با شکوه برگزار نخواهد شد و با محدودیت هایی همراه است اما باید مد نظر داشت که مراسم های عبادی و مذهبی باید با حفظ تمام نکات بهداشتی و با حداکثر امکانات برگزاری، مانند سال های گذشته برگزار شود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: غفلت و کوتاهی در مسائل عبادی منجر به خسارت هایی می شود که در آینده متوجه آثار آن خواهیم شد در نتیجه به نظر می آید اصل را باید با برگزاری مراسمات مذهبی قرار داد اما با حفظ رعایت های بهداشتی زیرا مردم مذهبی و متدین ما همان گونه که تقید به امور مذهبی دارند، تقید به رعایت امور بهداشتی نیز دارند که در این مدت نیز خودش را نشان داده است.

وی با تصریح بر این که با برخی تصمیم ها ارزش های دین را با دست خودمان کمرنگ نکنیم، ادامه داد: با رعایت حفظ پروتکل های بهداشتی می توان مراسمات مذهبی را برگزار کرد زیرا جوانان اشتیاق فراوانی دارند و نباید این اشتیاق از بین رود و خدایی نکرده ذائقه مردم و با برخی کلمات موجب سست شدن جامعه نسبت به پایداری بر برگزاری مراسمات و مناجات هایی که آثار گسترده ای دارد در جامعه اسلامی شویم.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: روز عرفه آغاز حرکت به سمت ماه محرم و عاشورا و حماسه حسینی است که باید از همین امروز با گرمی خاص خودش برگزار شود.

وی تصریح کرد: گاهی زمزمه هایی مبنی بر فراگیر شدن ویروس کرونا به واسطه برگزاری مراسمات مذهبی مطرح می شود اما مراسمات مذهبی مانند باقی مسائل است و اگر همراه با قید رعایت مسائل بهداشتی باشد اشکالی ندارد منتهی گاهی صحبت هایی مبنی بر تعطیلی این مراسمات مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی اضافه کرد: به دوستان عرض می کنم مراقب برخی یا بسیاری از شیطنت هایی که در صحنه های پشت ماجرای تعطیلی مراسمات مذهبی وجود دارد باشید زیرا دشمن دوست دارد که جوانان و امت اسلامی نسبت به این مسائل فاصله گیرند و ویروس کرونا شاید موقعیتی برای آنها ایجاد کرده و به آن دامن می زنند در هر صورت قدرت بر برگزاری مراسم، از طرفی حفظ شؤونات بهداشتی موجب می شود مراسمات را به نحو احسن انجام دهیم و از انوار نورانی ائمه معصوم(ع) استدعا کنیم از این بلیه به سلامتی عبور کنیم./1324/ت302/ف

ارسال نظرات