۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۳۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

برگزاری آیین محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

برگزاری آیین محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی
حجت الاسلام ولی نژاد گفت: عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، ظهر پنجشنبه در جلسه استانی ستاد محرم که با حضور دستگاه های بهداشتی، امنیتی و فرهنگی استان در سالن شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: درس های عاشورا همواره زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است و هیچ رویدادی نمی تواند مردم را از محرم جدا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که محرم امسال را یا در وضعیت قرمز و یا در وضعیت سفید کرونا تجربه خواهیم کرد، افزود: مردم علاقمند به اهل بیت و به دنبال عزاداری امام حسین (ع) هستند و با ارتباط گیری در مجلس و عزای امام حسین (ع) به آرامش، رفع گرفتاری و حاجات خود دست می یابند.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که در این جلسه ستاد استانی محرم به دنبال برگزاری مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا بر آمار مبتلایان بیماری کرونا اضافه نشود، افزود: عاشورا و حماسه حسینی رویدادی است که در طول تاریخ درس آموز است و جلوه ای از آن را در عاشورای امام خمینی(ره) و در نتیجه استقرار حکومت اسلامی دیده ایم.

وی با اشاره به تدبیر و سیاست گذاری این اداره کل در برگزاری مراسم محرم، تاکید کرد: تعدادی از هیئات مذهبی و مداحان با حفظ پروتکل بهداشتی در سراسر شهرهای استان شناسایی شده اند تا در یکی از میادین شهری سینه زنی می کنند و با بهره گیری از سخنرانان و مداحان برتر به عنوان الگو عزاداری عزاداری حسینی را برگزار کنند و از صدا و سیما نهم پخش شود تا همه عزاداران حسینی از آن استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: عزادارانی که نتوانند در این میادین حضور داشته باشند از ظرفیت عزاداری در صدا و سیما، فضاهای مجازی و دیگر رسانه ها استفاده خواهند کرد و همه مردم گلستان به هر طریقی عزادار امام حسین (ع) خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: محرم همه هستی ما بوده و همه داشته هایمان از حماسه حسینی است و ضروری است تا با تمدید مقدمات هم محرم و حماسه حسینی را تبیین کرد و هم کرونا را مراقبت کرد.

وی در این شرایط کرونا به یکی دیگر از شیوه های پاسداشت محرم تاکید کرد و افزود: مردم می توانند شور حسینی را به خانه ها خود ببرند و با برپایی مراسم سوگواری همه منازل خود را حسینیه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با این که نباید در این ایام و شرایط سخت کرونا محرومان را از یاد ببریم، اظهار کرد: محرم بهترین فرصت جهت هدایت نذورات و توزیع نیازمندی های محرومین است و ضروری است تا با رعایت مسائل وقفی و ساز و کار مناسبت به این خدمت مهم پرداخت./1399/د102/ب1

ارسال نظرات