۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۹۳۱۵
استاد حوزه علمیه لرستان:

طلاب مبلغان غدیر باشند

طلاب مبلغان غدیر باشند
حجت الاسلام بیات به رسالت طلاب در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: طلاب باید مبلغان غدیر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی بیات، ظهر امروز در نشست مشترک مدارس علمیه نجمیه ازنا و حضرت زهرا شهرستان دورود با عنوان غدیر پژوهی، با تمسک به آیه مبارکه ۴۱ سوره رعد به اثبات ولایت امام علی(ع) پرداخت و با بیان این مطلب که علم کتاب نزد امیرالمومنین(ع) است، گفت: در سوره مبارکه نمل کسی که مختصری از علم کتاب نزد او بود تخت بلقیس را به طرفة العيني نزد حضرت سلیمان آورد تمام علم کتاب نزد امام(ع) است و این فقط می تواند مقام امام باشد.

استاد حوزه علمیه لرستان داستان حضرت موسی و هارون را مکررترین داستان قرآن دانست و افزود: هارون در زمان بعثت حضرت موسی به عنوان جانشین آن حضرت شناخته شد و پیامبر اعظم بارها فرمودند: (یا علی انت منی بمنزله هارون من موسی).

وی در ادامه با معرفی چند کتاب کتابشناسی در مورد غدیر، تبلیغ غدیر را از مهم ترین وظایف طلاب بیان کرد و گفت: این امری است که از جانب رسول خدا برعهده همه مسلمانان گذاشته شده است.

حجت الاسلام بیات از طلاب خواست خود را موظف به خواندن با تدبر و تأمل خطبه غدیر کنند و از مبلغین غدیر بوده و در این رسالت عظیم کوتاهی نکنند که پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

در پایان نشست استاد حوزه علمیه لرستان به پرسش های طلاب در زمینه غدیر پاسخ داد./۹۴۵۱/پ310/ب1

ارسال نظرات