۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۲۶۹
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

جریان مؤمن انقلابی رعایت پروتکل های بهداشتی را یک تعهد شرعی می داند

جریان مؤمن انقلابی رعایت پروتکل های بهداشتی را یک تعهد شرعی می داند
حجت الاسلام تویسرکانی گفت: جریان مؤمن انقلابی رعایت پروتکل های بهداشتی را در مراسمات مذهبی یک تعهد شرعی می داند و اجازه نمی دهد در برگزاری مراسمات خللی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عظمت و جایگاه روز عرفه، گفت: انسان یک موجود دوبعدی یعنی روحانی و جسمانی است و هر دو ابعاد با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی افزود: مکتب اسلام نه‌تنها برای رفع نیازهای معنوی و روحانی انسان بلکه برای رفع نیازهای مادی و جسمی او نیز نقشه راه طراحی کرده است و روز عرفه ازجمله برنامه‌هایی است که خاندان عصمت و طهارت(ع) آن را طراحی کردند تا بخشی از نیازهای معنوی انسان در آن روز رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه خداوند متعال به‌روز نهم ذی‌حجه توجه خاص دارد و آن را عزیز و گرامی داشته است، عنوان کرد: خداوند در سوره والفجر پس از یاد کردن روز عید قربان به این روز قسم می‌خورد لذا روز عرفه یکی از مهم‌ترین روزهای معنوی و عرفانی است تا انسان به‌واسطه درک آن به کمال و تعالی دست یابد و روح و جانش به‌سوی معبود حقیقی یعنی پروردگار متعال اوج بگیرد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ویروس کرونا به‌طور طبیعی سبک زندگی انسان‌ها را در همه عرصه‌ها دچار تحول کرده است، اظهار داشت: مردم مؤمن و شریف ایران با نگاه به این تغییر و تحول مراسمات و اعیاد مذهبی چون روز عرفه، عید قربان، عید سعید غدیر، عزاداری محرم و صفر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

وی افزود: هرگز نمی‌توان به بهانه کرونا این مراسمات را برگزار نکرد و یا از آن غفلت کرد و همچنین افراد نمی‌توانند به بهانه برگزاری برنامه‌های مذهبی به شکل قبل از کرونا موارد را نادیده بگیرند بلکه باید بر اساس سبک زندگی که بعد از کرونا ایجاد شد توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با استناد به آیات الهی بی‌اعتنایی به جنگ روانی دشمنان در عدم برگزاری مراسمات مذهبی را بهترین پاسخ دانست و گفت: مردم باید مراقب باشند فریب عملیات روانی دشمنان را نخورند و سخنی نگویند که سوژه آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: جریان مؤمن انقلابی در طول این شش ماه عملاً به دنیا ثابت کرد که رعایت بهداشت یک امر عقلانی است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به‌عنوان یک تعهد شرعی نگاه می‌کند و اجازه نمی‌دهد عمل او دستاویز حرکت‌های شیطنت‌آمیز دشمن قرار گیرد بنابراین کسی نمی‌تواند درحرکت جریان مؤمن انقلابی برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی و معنوی خللی ایجاد کند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات