۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۲۳۱
حجت الاسلام والمسلمین بدری:

دشمن با پروژه کرونا هراسی درصدد تضعیف باورهای دینی است

دشمن با پروژه کرونا هراسی درصدد تضعیف باورهای دینی است
حجت الاسلام بدری با بیان اینکه دشمن با پروژه کرونا هراسی درصدد تضعیف باورهای دینی است، گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان مراسمات مذهبی چون دعای عرفه را برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جایگاه و فلسفه روز عرفه، گفت: روز عرفه از روزهای مهم مسلمانان ازجمله شیعیان است.

وی با استناد به روایات، ابراز کرد: در روایات آمده اگر کسی نتوانست شب قدر را درک کند باید منتظر شب و روز عرفه باشد؛ شب و روز عرفه از ایام بابرکت الهی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با بیان اینکه عرفه روز راز و نیایش با خداوند متعال است، اظهار داشت: خداوند متعال در این روز توجه خاص به بندگانش دارد، اگر کسی بتواند در روز عرفه در صحرای عرفات یا زائر امام حسین(ع) باشد و یا در هر جای دنیا دست نیاز به درگاه حضرت حق دراز کند مورد توجه خاص خداوند متعال قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با تأکید بر اینکه دعای عرفه امام حسین(ع) عالی‌ترین مضامین توحیدی را در بردارد، ابراز کرد: امام حسین(ع) در عرفات دعای عرفه را قرائت فرمودند و امروز دلدادگان کوی توحید این دعا را در روز عرفه هم‌نوا با نجوای اباعبدالله الحسین(ع) قرائت می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه امسال به سبب شرایط ویژه‌ای که برای جهان بشریت و برای کشور ما پیش‌آمده می‌طلبد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حاضر شوند و دقت کنند تخلفی صورت نپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری اضافه کرد: مجالس اهل‌بیت(ع) را نیز می‌توان با اجرای قوانین و پروتکل‌های بهداشتی همانند سایر مجالسی که امروز در اجتماع و اماکن عمومی برگزار می‌شود برگزار کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با بیان اینکه ویروس کرونا ضعف و ناتوانی بشر را نشان داد، گفت: مجالس عزاداری و دعا فرصتی است تا از درگاه الهی طلب یاری کنیم و بخواهیم این بلای فراگیر را از جامعه اسلامی و جهان بشریت دور کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مقدسه، حسینیه‌ها و مساجد گرد هم جمع شوند و از خداوند یاری بطلبند به‌طور قطع خداوند رحمت خویش را به این جمع عنایت و دعای آنان را اجابت خواهد کرد؛ مجالس اهل‌بیت(ع) سبب تقویت روحیه و موجب رفع غم و افسردگی جامعه می‌شود و امروز دشمن با پروژه کرونا هراسی درصدد تضعیف باورهای دینی مردم است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات