۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۳۴۹
آیت الله میرباقری:

عرفه راه میان‌بر برای تقرب به خدا است

عرفه راه میان‌بر برای تقرب به خدا است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: عرفه از جمله فرصت هایی است که خداوند به امت پیامبر(ص) داده است تا از فرصت استفاده کرده و به خدا نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم دعای عرفه در جوار بارگاه مطهر رضوی به بیان فضیلت دعای عرفه پرداخت و گفت: خداوند امکاناتی به پیامبر(ص) عطا کرده است که به برکت ایشان راه برای امت حضرت کوتاه شده و شاگردان حضرت به برکت میان برهایی که خداوند به پیامبر(ص) داده است، می توانند زودتر به مقامات بالاتر برسند.

وی با اشاره به آیات سوره فجر، اظهار کرد: خداوند در آغاز سوره فجر به امکاناتی که در اختیار امت قرار داده است، اشاره دارد و در پایان این سوره نیز بیان می فرماید که با اطمینان خاطر به سوی خدا حرکت کنید، و لیال عشر و شب های دهگانه که تعبیر به دهه ذی حجه می شود، شفع که روز ترویه (روز هشتم ذی حجه که حاجیان آماده کوچ به عرفات می‏ شوند) و وتر که روز عرفه است از جمله فرصت هایی است که خداوند به مؤمنان داده است تا در این اوقات از فرصت استفاده کرده و به خدا نزدیک شوند.

آیت الله میرباقری بیان داشت: با این که فرصت درنگ ما در دنیا کوتاه و به اندازه چشم بر هم زدن است اما قیمتی است و به اندازه ای می باشد که به مقصد برسیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این ایام ارتباط خاصی با سیدالشهدا(ع) دارد، ابراز کرد: سوره فجر، سوره امام حسین(ع) است و شفع و وتر نیز روزهای مربوط به امام حسین(ع) است، حقیقت حج که رو به خدا آمده اند با امام حسین(ع) مهیا شده است همچنین در روایات آمده است که خداوند اول به زائران کربلا و بعد به اهل عرفه توجه می کند بنابراین این روزها متعلق به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اقتدا به امام در نماز جماعت گفت: سلوک در دعا نیز این گونه است، اگر کسی می خواهد به سمت خدا حرکت کند از وادی امام حسین(ع) و امام زمان(عج) حرکت کند، دعایی که سیدالشهدا(ع) در وادی عرفه خواندند را بخوانیم، همان گونه که سیدالشهدا(ع) راه را برای عالم از گودی قتلگاه باز کردند، همه از گودی قتل گاه به سمت خدا بروند.

آیت الله میرباقری افزود: به نظر می آید امام حسین(ع) با عرفه راه را به سمت خدا باز کردند، درک معرفت توحیدی که در این دعا آمده است دشوار است اما اگر کسی با امام حسین(ع) حرکت کند، راه هموار می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز به برکت دعای عرفه و به برکت سلوک با امام حسین(ع) همه حتی کسانی که از خود مأیوس هستند می تواند برگردند، اگر امروز انسان از باب امام حسین(ع) و امام زمان(عج) وارد شوند، بهترین سرمایه است چنانچه جناب حر یک ساعت با امام حسین همراه شده و بار خود را بست بنابراین از این فرصت استفاده کنیم و تردید نکنیم که ثانیه ها و لحظه ها قیمت دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات