۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۶۵۹۴۶۷

برگزیدگان جشنواره ملی عکس مهرستان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی عکس مهرستان معرفی شدند
طیب‌نیا ضمن معرفی برگزیدگان جشنواره گفت: ۴۸ اثر از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، چهار مجموعه از چهار عکاس در بخش مجموعه عکس و هشت عکس از هفت عکاس در بخش موبایلی برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد علی طیب نیا دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه جشنواره ملی عکس مهرستان از اقدامات پردیس هنری مهرستان است، گفت: در این جشنواره موضوعات و مخاطبینی در نظر گرفته شده است که بیشتر دارای تناسب با نیازهای خانواده و نوجوانان باشد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه خانواده‌ها به نوجوانان، اظهار کرد: نوجوانان در میان خانواده نیز مهجور هستند و نسبت به آنها شناخت درستی در میان خانواده وجود ندارد، به همین دلیل باید فعالیت‌های فرهنگی هنری بیشتری را معطوف به آنها ارائه داد.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش مجموعه عکس، تک عکس حرفه ای و موبایلی برگزار شد، خاطرنشان کرد:  ساسان جوادنیا  از تالش، سارا جعفری از سنندج و داوود کهن ترابی از کرج به ترتیب در بخش تک عکس حرفه‌ای رتبه‌های اول تا سوم جشنواره ملی عکس مهرستان را به خود اختصاص دادند.

طیب نیا در ادامه افزود: بدلیل عدم تطابق آثار ارائه شده با اهداف جشنواره در بخش مجموعه عکس، جایزه ویژه به هیچکدام از آثار ارائه شده تعلق نگرفت، اما تقدیر هیأت داوران در این بخش به خانم ژاله بهرامی از سقز اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: محمد آهنگر از اهواز، داوود کهن ترابی از کرج، بتول فروتن از اصفهان، سلیمان گلی از تربت حیدریه و علی اصغر یوسفی از اراک به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم بخش موبایلی جشنواره را کسب کردند.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان از ارسال سه هزار و ۸۱۶ اثر از ۴۳۵ عکاس از ۲۹ استان در بخش‌های تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس و عکس موبایلی به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۳۱ اثر از ۳۲۱ عکاس در بخش تک عکس حرفه‌ای، ۶۶۱ اثر از ۷۹ عکاس در بخش مجموعه عکس و ۸۲۴ اثر از ۱۴۶ عکاس در بخش موبایلی دریافت شد.

طیب نیا خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این جشنواره در یک نمایشگاه ارائه خواهد شد که نحوه برگزاری آن بستگی به شیوع ویروس کرونا و دستورات مربوط به شرایط کنونی است.

وی در ادامه افزود: ۴۸  اثر از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، چهار مجموعه از چهار عکاس در بخش مجموعه عکس و هشت عکس از هفت عکاس در بخش موبایلی برگزیده شد.

وی با بیان‌اینکه ناصر محمدی، محسن کابلی و امیرحسین کمالی، وظیفه داوری آثار ارائه شده به جشنواره را بر عهده داشتند، افزود: جریان سازی و ترویج پرداختن به مسائل و چالش‌های خانواده بین جامعه هنرمندان و اصحاب رسانه، احیای فرهنگ دستیابی به خانواده‌های پرجمعیت به‌عنوان نماد هویت و سنت فراموش‌ شده ایرانی، ترویج فرهنگ اعتماد بیشتر به خانواده برای حل مسائل بنیادی جامعه امروز ایرانی، الگوسازی مناسب با استفاده از ظرفیت آثار هنری برای دستیابی به سبک زندگی ایرانی اسلامی در عرصه‌هایی مانند آداب ‌و رسوم، تفریح و نشاط خانوادگی، ازدواج، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

گفتنی است نخستین جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع نوجوان ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به مناسبت روز نوجوان، مهر سال گذشته در اصفهان برگزار شد./1304/پ203/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات