۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۵۵۵
امام جمعه همدان:

خبرنگار باید مطالبه ‏گر حقوق و منافع مردم باشد

خبرنگار باید مطالبه ‏گر حقوق و منافع مردم باشد
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خبرنگار باید با قلم خود رسانه افرادی باشد که صدایی ندارند، اگر هم دارند فریاد آنها به جایی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اصحاب رسانه استان همدان، شب گذشته و در آستانه روز خبرنگار ضمن رونمایی از تمبر یادبود روز خبرنگار و المان شهدای گمنام در «پارک مردم» همدان، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه بابت فرهنگ سازی سبک زندگی جدید پس از شیوع بیماری کرونا مانند ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و با اشاره به آیه «نون والقلم»، اظهار کرد: خط به خطی که توسط برخی از قلم ها نوشته می‌شود مانند بخشی از کار خبرنگاری، لایق قسم خوردن است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: البته قلمی شایسته قسم خوردن است که حق را فریاد بزند و علیه ظلم بنویسد.

وی ادامه داد: یک از ویژگی های یک قلم با ارزش، آزادی همراه با تعهد به اخلاق است.

امام جمعه همدان در بحث آزادی قلم در جامعه، عنوان کرد: آزادی قلم یعنی آزادی از زر، زور و تزویر و لذا خبرنگار باید مطالبه گر حقوق مردم باشد و از منافع مردم دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به نقش پر رنگ عدالت در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در مسیر تحقق عدالت دچار ضعف هایی هستیم و لذا همه باید در تحقق عدالت در جامعه تلاش کنیم، اما نقش خبرنگاران در این عرصه خیلی مهم تر است و باید در مبحثی مانند اختلاف طبقاتی ورود کنند و به آن توجه ویژه‏ ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش خبرنگاران در عرصه مطالبه‌گری و تحقق عدالت در جامعه، عنوان کرد: خبرنگار باید با قلم خود رسانه افرادی باشد که صدایی ندارند، اگر هم دارند فریاد آنها به جایی نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خبرنگار باید منصفانه و با اخلاق نقد کند، بیان داشت: درست است که در شرایط نامطلوب اقتصادی قرار داریم اما نباید امید را از جامعه بیرون کرد، زیرا امید نیاز هر جامعه‏ ای است و جامعه‏ بدون امید، به افسردگی مبتلا خواهد شد./1403/د102/ب1

ارسال نظرات