۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۵۷۵
حجت الاسلام پناهیان:

رعایت پروتکل‌ها؛ ‌امتثال امر ولی/مسؤولان هیئات این زحمات را به جان می‌خرند

رعایت پروتکل‌ها؛ ‌امتثال امر ولی/مسؤولان هیئات این زحمات را به جان می‌خرند
استاد حوزه و دانشگاه رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه کرونا در مراسمات مذهبی را امتثال امر ولی دانست و گفت: متحمل شدن چنین زحماتی از سوی مسؤولان هیئات ارزش دارد.

حجت الاسلام احمد پناهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان مبنی بر معیار قرار دادن دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم از سوی هیأت ها و منبری ها بیان کرد: اجتماعات در مراسمات مذهبی اصلی لاینفک است.

وی شکل گیری اجتماعات را با شرایط به وجود آمده و وضعیت کرونا، نیازمند ملاحظات و رعایت قواعدی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که نگاه شما در برگزاری مراسمات ماه محرم به ستاد ملی کرونا باشد و قواعد را از آنجا بگیرید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب نافی تشکیل اجتماعات نیست چنانچه ایشان در زمینه برگزاری مراسمات شب های قدر نیز بر استفاده از مشاوران مذهبی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسمات تأکید کردند که در زمینه ماه محرم نیز این گونه است و ستاد ملی مبارزه با کرونا با برخی نخبگان هیئات، منبری ها، سازمان تبلیغات و سایر مجموعه ها جلساتی را برگزار کرده است.

این کارشناس مذهبی با ضروری دانستن رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم بیان کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف پروتکل هایی به دست آمده که باید رعایت شوند زیرا چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند، اگر این فضا مدیریت نشود و هرکس بخواهد ساز خود را بزند فاجعه رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ایجاد فاجعه نمی توان همانند سال های گذشته مجالس خود را پرشور و با جمعیت فراوان برگزار کرد در نتیجه مراسمات عزاداری باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها یا فضای بسته با یک چهارم ظرفیت ساختمان، برگزار شوند.

حجت الاسلام پناهیان با تصریح بر این که شاید رعایت پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا زحمات فراوانی برای مسؤولان هیأت ها داشته باشد افزود: تحمل کردن چنین زحمت هایی ارزشش را دارد زیرا هم امتثال امر ولی است و هم سلامت جان مؤمنان و عزاداران امام حسین(ع) را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: برای این که ستاد ملی مبارزه با کرونا از برگزاری جلسات و مراسمات تا پایان بحران کرونا منصرف نشود همچنین برای این که برگزاری جلسات ماه محرم به صورت یک پارچه و وحدت رویه صورت گیرد، باید مراسم را با رعایت پروتکل ها برگزار کرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی در بیانه ها یا سخنان خود بیان کرده اند، به جای هیأت باید از فضای مجازی استفاده کرد که چنین نظریه ای اشتباه و کار غلطی است زیرا فضای مجازی جای هیأت را پر نمی کند.

وی افزود: البته از فضای مجازی هم استقبال می شود اما آن جلسه، جلسه هیأت نمی شود بنابراین مسؤولان هیأت ها باید پیش از ماه محرم زحمات فراوانی را متحمل شوند و درصدد فراهم کردن امکانات باشند تا اصل هیأت با رعایت قواعد تشکیل شود./1324/ت302/ف

ارسال نظرات