۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۵۹۶۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مراسم عزاداری محرم با مدیریت صحیح برگزار شود/ تعطیل کردن هنر نیست

مراسم عزاداری محرم با مدیریت صحیح برگزار شود/ تعطیل کردن هنر نیست
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تعطیل کردن مجامع و مراسم دینی و حتی دیگر مجامع در ایام کرونا هنر نیست؛ بلکه مدیریت اجرای مراسم دینی هنر است.

حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری معیار برگزاری عزاداری ماه محرم امسال را نظر کارشناسان و ستاد ملی کرونا دانسته اند، به تبيين چالش های پیش روی هیأت ها در محرم پرداخت و اظهار داشت: ولایت نگین همه ارزش‌ها است و ولایتمداری شاخصه مهم متدینین و مؤمنان است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: در ایامی که بیماری کرونا در کشور جولان می‌دهد، بیشتر از هر تشکلی، هیأتی‌ها و مسجدی‌ها بودند که به امر رهبری وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی رزمایش ملی مواسات و همدلی، مردم به‌ویژه گروه‌های جهادی و فعالان مذهبی به‌طور گسترده در آن رزمایش حضور یافتند و ولایتمداری خود را باری دیگر به رخ جهانیان کشاندند، به‌طوری‌که این رزمایش نه‌تنها در ماه مبارک رمضان بلکه پس از آن‌هم همچنان در حال اجراست و نیازمندان واقعی و کسانی که از شیوع بیماری کرونا متضرر شده‌اند، از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: متدینین و فعالان هیئات مذهبی، در شبهای قدر نشان دادند که نسبت به دیگر اصناف مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و لازم است نگاه مسئولان و اعضای ستاد مدیریت کرونا به این جماعت متفاوت باشد.

وی تأکید کرد: در اجرای مراسم دینی، باید افراط‌ و تفریط‌ها هم از طرف فعالان مذهبی و هم از سوی ناظران و مدیران کنار گذاشته شود تا به یاری خداوند متعال بتوانیم ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم؛ چراکه سلامتی افراد جامعه بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمين یعقوبی در ادامه اظهار کرد: تعطیل کردن مجامع و مراسم دینی و حتی دیگر مجامع در ایام کرونا هنر نیست؛ بلکه مدیریت اجرای مراسم دینی هنر است؛ چراکه ممکن است چندین سال ویروس کرونا میهمان جامعه و کشور ما باشد و لازم است زندگی در شرایط کرونا را تمرین کنیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
تغییر آرمان مردم و خواص از نتایج تحریف حقایق است
1
0