۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۸۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مردم تاب‌آوری را در شرایط کرونایی سرلوحه کار خود قرار دهند

مردم تاب‌آوری را در شرایط کرونایی سرلوحه کار خود قرار دهند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر صبر، تاب‌آوری و مقاومت در شرایط فعلی کرونا تأکید کرد و گفت: توجه به تقوا و معنویت تاب‌آوری را در بین مردم دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل سالن جلسات مرکز خدمات سلامت بجنورد برگزار شد، گفت: در بحران‌ها یکی از کارهای سنگین مدیریت بحران است.

وی با اشاره به شرایط فعلی جامعه در خصوص شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تعریف راهکارهای درست و دقیق در حین و پس از بحران یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌بایست به آن توجه شود.

امام‌جمعه بجنورد تقوا و معنویت در زندگی افراد را کی از راه‌های خروج از بحران‌ها و مشکلات دانست و تأکید کرد: در حال حاضر با توسل به خداوند متعال و با دعا و نیایش بر شرایط غلبه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر تقویت بن‌مایه‌های فرهنگ اعتقادی و دینی تأکید کرد و بیان داشت: همکاری، همراهی و مراقبت از یکدیگر توجه و احترام به بزرگ‌ترها در شرایط فعلی از مسائل اعتقادی و اجتماعی است که باید همواره مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر مدیریت برنامه‌ها در مناسبت‌های ملی، مذهبی اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های دهه امامت و ولایت و دهه اول محرم باید به‌درستی برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه از خدمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر پزشکی استان خراسان شمالی در شرایط کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

توجه به ضرورت‌های فرهنگی در رفتار اجتماعی مردم اجتناب‌ناپذیر است

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه گفت: توجه به ضرورت‌های فرهنگی در رفتار اجتماعی مردم اجتناب‌ناپذیر است.

علی بیگ زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: توسل بر اهل‌بیت، توجه به دعا، مواسات و همدلی، تشویق به استفاده از ماسک توجه به مشاوره، آموزش‌های دیداری و شنیداری، افزایش سازگاری، راهنمایی مشاوره‌های تحصیلی برای دانش آموزان و ... از اقدامات ارزشمند مردم و مسئولان استان در شرایط فعلی کرونا به شمار می‌رود.

وی بر اجرای برنامه‌های مذهبی با توجه به تصمیمات و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در استان تأکید کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات