۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۸۵۵۵
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه این هفته در ۷ شهر خراسان شمالی برگزار نمی‌شود

نماز جمعه این هفته در ۷ شهر خراسان شمالی برگزار نمی‌شود
حجت‌الاسلام آزموده گفت: با توجه به شرایط کرونایی نماز جمعه این هفته در ۹ شهر خراسان شمالی برگزار شده و در هفت شهر برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: نماز جمعه سوم مرداد در 9 شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در برخی از شهرهای استان با رعایت موارد بهداشتی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در استان نمازهای عبادی سیاسی جمعه مورخه 99/5/3 در شهرهای جاجرم، گرمه، درق، راز، سنخواست، شوقان، غلامان، فاروج و تیتکانلو با رعایت موارد بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: بر این اساس در ادامه همکاری و هماهنگی با این ستاد در جهت کاهش شیوع بیماری، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای بجنورد شیروان، اسفراین، آشخانه، قاضی، پیش قلعه و صفی‌آباد اقامه نخواهد نشد و برگزاری نماز جمعه در این مناطق تابع تعیین و اعلام مصادیق جدید از مناطق سفید و زرد خواهد بود.

وی اضافه کرد: از عموم مردم شریف و نمازگزاران شهرهای محل برگزاری نماز جمعه تقاضا می‌شود ضمن توجه به اصول بهداشتی، از آوردن کودکان خودداری کرده، از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند و در طول برگزاری نماز از ماسک، دستکش و کیسه کفش شخصی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر اینکه نمازگزاران باید از مهر نماز و سجاده شخصی استفاده کنند، خطاب به مردم گفت: چنانچه احساس تب، سرفه و بیماری‌های شبیه آنفولانزا و سرماخوردگی می‌کنید به جهت حفظ سلامتی خود و دیگران شرکت نکنید و همچنین اگر بیماری زمینه‌ای همچون دیابت و تنگی نفس (آسم) دارید از حضور در مراسم خودداری کنید.

وی افزود: باید نمازگزاران بهداشت و طهارت و وضو را از منزل شروع کنند تا در محل برگزاری نماز کمترین استفاده را امکانات عمومی داشته باشند و همچنین بهتر است در صورت نیاز آب آشامیدنی و لیوان مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: سالمندان حتی‌المقدور از حضور در نماز جمعه تا برقراری شرایط مناسب خودداری کرده و همه افراد همکاری لازم را با خادمین نماز جمعه داشته باشند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، از اعلام رسمی شعار منتخب پنجم مرداد خبر داد و گفت: «ایران قوی، همبستگی ملی، مسؤولیت اجتماعی» به‌عنوان شعار منتخب سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور انتخاب شده است.

وی افزود: از رسانه‌ها و ائمه جمعه و روحانیان انتظار می‌رود با محوریت قرار دادن شعار مذکور در جلسات، مصاحبه‌ها، تبلیغات محیطی و ... نسبت به جریان سازی این رویداد مساعدت داشته باشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات