۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۴۹۴
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

اصناف و بازاریان خراسان شمالی به موضوع بزرگداشت غدیر ورود کنند

اصناف و بازاریان خراسان شمالی به موضوع بزرگداشت غدیر ورود کنند
حجت‌الاسلام هدایتی گفت: اصناف در سال‌های گذشته در ایام غدیر کارهای خوبی انجام دادند اما هنوز مشارکت آن‌ها در این زمینه با آنچه شایسته و بایسته غدیر است، فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در آیین معارفه دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ایام غدیر در مرکز استان در سال گذشته، اظهار کرد: در عید غدیر پارسال با کمک دستگاه‌های مختلف، کاروان شادی در بجنورد حرکت کرد و با توجه به اینکه در اجرای این ویژه‌برنامه هیئات مذهبی میدان‌داری کردند، کار به‌صورت مردمی برگزار شد.

وی افزود: امسال پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط کرونایی جشن موتوری و خودرویی غدیر اجرایی شود؛ چراکه با توجه به شتاب و اوج‌گیری کرونا در استان احتمالاً امکان برگزاری کاروان شادی به شیوه سال گذشته مهیا نباشد.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: بنابراین با توجه به شرایط، امسال هم‌زمان با عید غدیر کاروان جشن خودرویی و موتوری در سطح شهر حرکت کرده و جوایزی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان داده شود.

وی افزود: در نیمه شعبان امسال این کار در بجنورد انجام شد و نتایج ارزشمندی در پی داشت؛ زیرا مداحان در داخل ماشین نشسته بودند و با حرکت خودروها جشن نیمه شعبان را برگزار می‌کردند.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود این جشن خودرویی در ایام غدیر در دو روز به‌صورت متمرکز با همت دستگاه‌های مختلف برگزار شود و در قالب این جشن مداحان در داخل ماشین به محلات مختلف رفته و اقدام به اجرای برنامه کنند به‌گونه‌ای که جشن غدیر حتی در حاشیه شهر و مناطق محروم هم برگزار شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط شیوع کرونا، در صورت امکان می‌شود جشن غدیر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود، اظهار کرد: در عین حال از مدتی پیش پویش «هر منزل یک پرچم» یا «هر مغازه یک پرچم» راه‌اندازی شده تا فضاسازی مناسبی در ایام غدیر در استان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: اصناف در سال‌های گذشته در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت کارهای خوبی انجام دادند اما هنوز اقدامات و مشارکت اصناف در این زمینه، با آنچه شایسته و بایسته این ایام است، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه بازاریان در این ایام اقدام به نصب پرچم غدیری بکنند، افزود: از سوی دیگر محلات توسط هیئات مذهبی فضاسازی شده و اطعام و کمک‌های مؤمنانه در قالب نهضتی به نام نهضت خدمت‌رسانی علوی شدت می‌یابد.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: البته هیئات مذهبی و مساجد استان در بحث اطعام نیازمندان از مدت‌ها پیش ورود کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که شب‌های جمعه غذا پخت کرده و به مناطق محروم می‌برند که کار ارزشمندی است.

وی افزود: سال گذشته بخشی از هزینه اطعام تأمین شد و بیش از 25 هزار غذا در روز غدیر در بین مردم و نیازمندان توزیع شد و امسال هم اگر شرایط اجازه دهد امکان اجرای این برنامه وجود دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در نهاد تبلیغات اسلامی گروه‌هایی در قالب هیئت اندیشه‌ورز راه‌اندازی کردیم و این هیئات که متشکل از مسؤولان هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و تشکیلات دینی، هنرمندان، فعالان قرآنی و ... هستند مباحث مختلفی را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی افزود: یکی از مباحث مطروحه در نشست‌های هیئات اندیشه‌ورز این است که در ایام کرونایی می‌توان چه اقداماتی انجام داد تا فعالیت فرهنگی تعطیل نشود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات