۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۵۵۳۵۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه ادامه دهنده مسیر و اندیشه‌های مکتب امام صادق هستند

حوزه‌های علمیه ادامه دهنده مسیر و اندیشه‌های مکتب امام صادق هستند
حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به رسالت خطیر حوزویان در جامعه دینی، گفت: حوزه‌های علمیه ادامه دهنده مسیر و اندیشه‌های مکتب امام صادق (ع) هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست فصلی حوزه علمیه و صدا و سیمای خراسان شمالی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل شبکه استانی اترک گفت: امیدواریم صدا و سیمای استان در رسالت‌های فرهنگی اجتماعی که دارد، روز به روز فعالیت‌های گسترده‌تر و جدیدتری داشته باشد.
 
وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و افزود: این امام همام می‌فرماید «لا یَستَغنی أهلُ کُلِّ بَلَدٍ عَن ثَلاثَةٍ - یَفزَعُ إلَیهِم فِی أمرِ دُنیاهُم وآخِرَتِهِم، فَإِن عَدِموا ذلِکَ کانوا هَمَجاً: فَقیهٍ عالِمٍ وَرِعٍ، و أمیرٍ خَیِّرٍ مُطاعٍ، و طَبیبٍ بَصیرٍ ثِقَةٍ» و تاکید می‌کند مردم هیچ آبادى‏‌ای از سه گروه بى‏ نیاز نیستند که در کار دنیا و آخرت خویش به ایشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، سرگردان خواهند بود، فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکار و فرمان‏روا و طبیب آگاه و مورد اعتماد.
 
دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طبق این فرمایش امام صادق (ع)، اولین مولفه‌ای که تاثیر بسیار زیادی در تمدن سازی دارد بحث اندیشه ورزی و توجه به مقوله علم و عالم است.
 
حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر همین اساس یکی از مهمترین محور‌های نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نیز همین موضوع کشف حقیقت و درک حقایق اسلام از منابع اصیل آن است که الحمدلله با اتفاقاتی که در غرب شاهدش هستیم امیدواریم سیر حرکت معنایی به سمت اسلام ناب محمدی (ص) سرعت بیشتری پیدا کند.
 
وی افزود بعد از آگاهی و شناخت عمومی، دولت صالحی که بر مبنای این نیکوکار بودنش همه مردم با او و سیاست هایش هماهنگ باشند و نیز جامعه پزشکی که جلب اعتماد عمومی را به لحاظ سلامت جسم و محیط همراه داشته باشد از لوازم ضروری زندگی بشری است.
 
حجت الاسلام سالاری مکی همچنین با اشاره به حیات علمی امام جعفر صادق (ع) افزود: بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) که نوعی انحطاط فکری در جامعه به وجود آمده بود در دوران امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام تحولی عظیم در بحث عمق بخشی و ترویج و گسترش مبانی اصیل دین ایجاد شد و امروزه حوزه‌های علمیه ادامه دهنده مسیر و اندیشه‌های مکتبی آن حضرت هستند و در این مسیر قدم برمی دارند.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: یکی از اندیشه ها و مکاتب نابی که تحول آفرین است و ما باید مبلغ آن باشیم مکتب غدیر و ولایت است؛ از این رو لازم است در بحبوحه دنیای فعلی که روز به روز تشنگان حقیقت رو به افزایش است و اسلام خواهی به عنوان یک حقیقت پنهان در ذائقه بشریت ریشه می‌دواند آن‌هایی که تشنه درک حقیقت اسلام هستند باید از چشمه غدیر سیراب شوند.
 
وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های مجموعه تبلیغی حوزه علمیه استان در عرصه غدیر گفت: با توجه به اهمیت غدیر و برای درک عظمت غدیر باید با هم افزایی با نهاد‌های همسو با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین عملکرد را معرفی غدیر و پاسداشت معارف آن داشته باشیم.
 
گفتنی است، در این نشست که با محوریت فعالیت‌های تبلیغی در دهه ولایت و امامت برگزار شد، مدیر کل صدا و سیما از همکاری‌های حوزه علمیه استان با شبکه اترک تشکر کرد و پیشنهاداتی نیز در راستای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و حوزوی و نیز موضوع جذب و پذیرش حوزه علمیه مطرح شد./۹۳۱۴/پ210/ف
هادی رحیمی
ارسال نظرات