۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۱۳۶
رسا گزارش می دهد؛

نگاهی به فعالیت‌های جهادی طلاب خواهر خراسان شمالی در عرصه سلامت

نگاهی به فعالیت‌های جهادی طلاب خواهر خراسان شمالی در عرصه سلامت
مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی خود را در فضای مجازی و خدمت‌رسانی جهادی در عرصه سلامت ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و الزامات اجرایی از سوی ستاد ملی مبارزه با آن، مدارس علمیه زیرگروه قرارگاه مرکزی معاونت تبلیغ این حوزه به نام «قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی»، اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌های ضدعفونی معابر شهری و اماکن مذهبی، تهیه و تولید ماسک‌های بهداشتی، ترویج اصول بهداشتی و رعایت الزامات فردی، همکاری با سازمان‌ها در مبادی ورودی شهری، همیاری بیماران در بیمارستان‌ها، تغسیل اموات در آرامستان ها و ... را به‌صورت جهادی انجام دادند.

مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی نیز، هم‌زمان با ارائه و دریافت دروس علمی خود به‌صورت مجازی، سنگر جهاد و تلاش را همگام مدافعان سلامت حفظ کرده و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی خود را در فضای مجازی و خدمت‌رسانی جهادی در عرصه سلامت ادامه دادند.

مدرسه علمیه الزهرا (س) در شهرهای بجنورد، شیروان و گرمه، مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرهای اسفراین، آشخانه و مدرسه علمیه فاطمیه (س) فاروج فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های تبلیغی فضای مجازی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، همکاری با سایر سازمان و ارگان‌ها و ... را در این ایام انجام دادند.

فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی

معنویت در زندگی انسان‌ها جایگاه و نقش پررنگی ایفا می‌کند و نقش‌پذیری آن در مواجه و رفع با مشکلات، تأثیرپذیر بوده و هست، از این‌رو مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی در راستای معنویت بخشی و تبلیغ معارف دین مبین اسلام، ختم چهار دوره قرآن کریم را جهت شفای مریض‌ها، شادی ارواح فوتی‌های کرونا و از بین رفتن این ویروس منحوس، نام‌گذاری هر هفته به نام اخلاص و صداقت و ... بیان احادیث توسط طلاب پیرامون این مباحث، برگزاری مسابقات بهترین سفره شهدایی در ایام نوروز، زیباترین دعای کودکان در کنار سفره عید نوروزی، هفت‌سین قرآنی، حفظ دعای فرج توسط فرزندان طلاب، تفسیر سوره اعراف هم‌زمان با میلاد امام زمان (عج)، حفظ مناجات شعبانیه، حفظ دعای هفتم سجادیه و ... را اجرا کردند.

جمع‌آوری کمک‌های نقدی

مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی مردم و همیاری در این بخش نیز با جمع‌آوری هزینه جهت تهیه بسته‌های غذایی و معیشتی عیدانه برای نیازمندان، تهیه گوسفند و قربانی در عید نیمه شعبان و تقسیم آن، خرید ماسک برای مناطق نیازمند و همچنین جمع‌آوری مبلغی جهت تهیه جهیزیه نوعروسان، اقدامات شایسته‌ای را به ثبت رساندند.

فعالیت‌های مجازی

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، طلاب در فضای مجازی حضور و نقش مؤثری را ایفا می‌کنند در همین راستا، مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی با بارگذاری صوت در موضوعات مختلف اخلاقی، سیاسی، قرآنی، ایثار و شهادت و همچنین صوت‌های اخلاقی و عرفانی از علما و کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بارگذاری روزانه صوت سخنرانی مهدویت و برگزاری مسابقه از متن سخنرانی‌ها، بارگذاری دعاهای روز و متن‌های مناسبتی و اخلاقی، برگزاری مراسم جشن و احیای نیمه شعبان، طرح مطالعاتی تبیین اندیشه مقام معظم رهبری با کتاب انسان 250 ساله، بارگذاری بخش‌های معرفی کتاب از جمله کتاب دختر شینا، اجرای پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، ارسال مطالب مفید برای مقابله با استرس و نکات بهداشتی و آرامش‌بخش در مورد بیماری کرونا، بارگذاری زندگینامه و برگزیده وصیت‌نامه شهدا، معرفی و زندگینامه شهدای مدافع حرم به‌صورت روزانه، اخبار و تحلیل‌های سیاسی روز، پیام‌های مربوط به تربیت کودک و همسرداری، تولید محتوا و اجرای عملیات‌های مختلف توییتری و ...، در این عرصه فعالیت کردند.

همچنین با توجه به ادامهٔ فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه خراسان در فضای مجازی، این مدارس نیز با بارگذاری صدا و کلیپ‌های سخنرانی توسط اساتید در گروه‌ها و دعوت از طلاب برای گوش دادن و نکته برداری از آن‌ها، مطرح کردن شبهات مجازی در گروه مدرسه و بحث کردن و جواب دادن به آن شبهات توسط اساتید و طلاب، بیان نکات اخلاقی توسط اساتید در ابتدای صوت‌های درسی، بارگذاری درس اخلاق با موضوعات مدیریت خانواده، تربیت فرزند، همسرداری و خانه‌داری، مدیریت زمان و بحران، معرفی کتاب جهت مطالعه طلاب توسط اساتید، برگزاری ختم زیارت عاشورا در گروه طلاب، بارگذاری تفاسیر قرآنی و حکمت‌های نهج‌البلاغه و دورهٔ مهدویت در گروه طلاب و ... در این بخش فعالیت کردند.

فعالیت‌های جهادی در همکاری با سایر ارگان و سازمان

حضور جهادگران حوزه علمیه خراسان علاوه بر خدمت‌های دینی و معنوی، ارائه خدمت اجتماعی در تمامی عرصه‌ها، صفحهٔ دیگری از برگ تبلیغی است و در این راستا مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی همپای سایر طلاب خواهر و برادر این حوزه در امر تغسیل و تجهیز اموات کرونایی، مشارکت در تست غربالگری در درمانگاه‌ها، دوختن ماسک و گان، ضدعفونی و گندزادیی فضاهای شهری و روستایی و ... اقدامات قابل‌توجهی را انجام دادند./9314/پ202/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات