۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۴۷۴۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

بازگشایی و فعالیت مجدد بقاع متبرکه خراسان شمالی

بازگشایی و فعالیت مجدد بقاع متبرکه خراسان شمالی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازگشایی و فعالیت مجدد بقاع متبرکه خراسان شمالی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به بازگشایی بقاع متبرکه خراسان شمالی، اظهار داشت: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صحن‌های بقاع متبرکه استان به روی زائران و مجاوران گشوده می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و به خاطر حفظ سلامت شهروندان مدتی درب‌های بقاع متبرکه به روی زائران و مجاوران بسته شد تا بدین گونه سلامت مردم به خطر نیفتد.

حجت‌الاسلام آسوده ادامه داد: در حال حاضر درب‌های بقاع متبرکه استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به روی مردم گشوده می‌شود و این‌گونه اماکن فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا بقاع متبرکه و امامزادگان استان یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای زائران و مجاوران بوده و بعدازاین ساعات از پذیرش آن‌ها معذوریم.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: البته در راستای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع افراد نماز جماعت در این اماکن اقامه نمی‌شود و امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع متبرکه وجود ندارد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع متبرکه وجود ندارد کسانی که به بقاع متبرکه مشرف می‌شوند باید چادر نماز، سجاده و کتاب دعا همراه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تمام اماکن مذهبی به‌طور مرتب و مستمر ضدعفونی می‌شود و تمام این اقدامات صرفاً جهت پیشگیری از بیماری کرونا است.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی ۱۵۴ بقعه متبركه ثبت‌شده وجود دارد كه ۳۸ مورد از اين تعداد در شهرستان بجنورد واقع‌شده‌اند. همچنين از شمار ۴۳۸۷ فقره موقوفه و ۸۷۵۷ رقبه موجود در استان، ۱۴۴۷ موقوفه با ۲۵۰۰ رقبه به شهرستان بجنورد اختصاص دارد./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات