۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۱۷۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

فضای مجازی فرصتی برای ارتقای سرانه دارایی معنوی جامعه

فضای مجازی فرصتی برای ارتقای سرانه دارایی معنوی جامعه
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت فعالیت هدفمند حوزویان در فضای مجازی، گفت: باید تلاش کنیم از این فرصت برای ارتقای سرانه دارايی معنوی جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز نشست هم اندیشی ویژه فعالیت حوزویان استان در فضای مجازی با حضور فعالان، اساتید و کارشناسان عرصه فضای مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار  شد.

هم اندیشی در خصوص ابعاد گسترده فضای مجازی و هم چنین ضرورت بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه در بحث تولید محتوا و اقدامات پیشگیرانه از ولنگاری‌های اجتماعی که منشا اصلی آن فضای مجازی تلقی می‌شود، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم از فرصت فضای مجازی برای ارتقای سرانه دارایی معنوی جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ» گفت: امروزه توجه به تقوای همه جانبه توسط کاربران به صورت عموم و نیز فعالان فرهنگی و مذهبی به صورت ویژه یکی از اولویت‌های مهم است؛ چراکه فلسفه ایجاد این عرصه اعم از ساختار آن و نیز مدیریت آن بر مبنای رشد اخلاقی جامعه نبوده است.

وی افزود: علی رغم همه تلاش‌های جریان طاغوت برای گمراهی جوانان و نوجوانان تجربه نشان داده است می‌توان از فرصت فضای مجازی برای ارتقای سرانه دارایی معنوی جامعه استفاده کرد که اولویت این امر متوجه حوزویان و جامعه روحانیت است؛ از این رو ما باید در این مسیر که بسیار حساس و دقیق است بیشترین تلاش را داشته بیاشیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی اظهار کرد: مطالبه گری فعالان فضای مجازی و پیگیری همراه با خیرخواهی، دلسوزی و تدبیر که جلوی سوء استفاده دیگران را نیز گرفته، تاکنون منشاء کار‌های خیر در مسائل فرهنگی و اجتماعی استان بوده است.

وی افزود: طبق رهنمود‌های مقام معظم رهبری، قرب و رضوی خداوند، دست یابی به لذات معنوی، رشد حیا و غیرت و پیشرفت تقوا در همه ابعاد برای فتوحات فرهنگی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی جزء ضروریات است./۹۳۱۴/پ210/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات