۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۵۸۷۳۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه جلوی انحرافات را می‌گیرد

نماز جمعه جلوی انحرافات را می‌گیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه یادگار شهیدان و امام راحل و مجاهدان فی سبیل الله و امامان جمعه شمع جمع مردم در هدایت‌گری و روشن گری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پیام‌های هفتگی نماز جمعه بجنورد که به‌صورت غیرحضوری ایراد شد، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: پنجم مرداد هر سال یادی از اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به دستور امام راحل و امامت آیت‌الله طالقانی است که پس از آن گسترش یافت و در طول بیش از چهار دهه گذشته منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و کارکردهای نماز جمعه، با بیان اینکه نماز جمعه جلوی انحراف را می‌گیرد و من‌ها را تبدیل به ما می‌کند، افزود: نماز جمعه دشمن‌شکن است و ازاین‌رو روز جمعه را روز عزای دشمن می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در رأس نماز جمعه ولایت قرار دارد، خاطرنشان کرد: با برپایی نماز جمعه و ایراد خطبه‌ها از سوی خطیب، هر هفته موتور انقلاب فعال‌تر می‌شود و با سرعت و شتاب بیشتری به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه درواقع باتری ایمان مردم در نماز جمعه شارژ شده و یک هفته آن‌ها را با سرعت به جلو می‌برد، افزود: نماز جمعه منبر بلندی است که بر بام ملت‌های اسلامی برقرار است؛ ازاین‌رو باید گفت صدای نماز جمعه فرامرزی بوده و مخصوص ملت ایران نیست؛ زیرا سخنان امام‌جمعه ملت‌های مظلوم را می‌نوازد و در برابر ظالمان موضع می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز جمعه یادگار شهیدان و رزمندگان و امام راحل و مجاهدان فی سبیل الله است، اظهار کرد: در این میان امامان جمعه شمع جمع مردم در هدایت‌گری و روشن گری هستند.

وی خطاب به مردم گفت: قدر این نعمت وزین و سنگین را بدانیم و با از بین رفتن ویروس کرونا باشکوه همیشگی خود در نمازهای جمعه حضور پیدا کنیم.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه نخست ذی‌الحجه، اظهار کرد: دهه نخست ذی‌الحجه دهه بسیار مبارکی است و در اسلام توجه زیادی به آن شده است.

وی افزود: در روایات داریم که رسول گرامی اسلامی فرمودند هیچ ایامی مانند ایام ذی‌الحجه نیست و هیچ شب‌هایی مانند شب‌های نخست ذی‌الحجه نیست؛ به همین دلیل همه ما باید بکوشیم این ده روز و 10 شب را غنیمت بشماریم و مناسک ویژه آن را به جای آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برای این 10 روز ذکرهای زیادی ازجمله «سبحان‌الله»، «لا اله الا الله» و ... سفارش شده است، اضافه کرد: در روایت داریم که مستحب است مؤمن در این روز 200 مرتبه سوره احد را قرائت کند.

وی افزود: در آخر این 10 روز عید قربان است، عید مهمی که در آن ابراهیم (ع) عزیز خود را به قربانگاه برد تا تسلیم در برابر خدا را به همه بشریت بیاموزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برپایی مراسم حج در این ماه، گفت: امسال ملت‌ها از نعمت زیارت خانه خدا محروم شده‌اند ولی هر سال میلیون‌ها انسان در این 10 روز در مکه جمع می‌شوند و عبادت جمعی می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات